اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توسعه باغات در 1000 هکتار از اراضی شیب‌دار چهارمحال و بختیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه، توسعه باغات در اراضی شیب‌دار فرصتی برای افزایش رونق تولید است، از توسعه باغات در یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان طی سال جاری خبر داد.

توسعه باغات در 1000 هکتار از اراضی شیب‌دار چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین برزگر ظهر امروز در نشست توسعه باغات در اراضی شیب‌دار، از توسعه باغات در یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری طی سال جاری خبر داد و گفت: توسعه باغات در اراضی شیب‌دار فرصتی برای افزایش رونق تولید است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این افزایش میزان باغات در اراضی شیب‌دار نویددهنده افزایش کمی و کیفی محصولات باغی و رشد اشتغال‌زایی در سال‌های آتی است. 

وی، افزایش درآمد‌زایی، اشتغال‌زایی، افزایش تولیدات باغی و فرآوری، مقابله با فرسایش خاک، حفظ و احیای منابع طبیعی و جلوگیری از تصرف اراضی، پیشگیری از تغییر کاربری‌های نامناسب زمین‌های کشاورزی و ملی، استفاده از روان‌آب‌های سطحی، استفاده از آب سبز با هدف افزایش بهره‌وری، حفاظت از آب و خاک و اجرای عملیات آبخیزداری را از مزایای طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار عنوان کرد.

برزگر اضافه کرد: از این یک‌هزار هکتار، ۴۲۰ هکتار مربوط به احداث باغ دیم است که سازمان جهاد کشاورزی ۱۰ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض دولتی به صورت اوراق هزینه کرده است و مابقی مربوط به احداث باغات آبی با ارائه نهال شناسنامه‌دار و با نظارت و مشارکت باغداران انجام شده است.

وی گفت: همچنین عقد قرارداد ۱۷۴ هکتار مصوب ماده ۳ و ۴۸ هکتار مصوب مستثنیات جهت واگذاری و توسعه باغات در اراضی شیب‌دار انجام شده است که به زودی به سطح باغات استان اضافه می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول