اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

هنرمند نقاش خسرو حسن‌زاده درگذشت

خسرو حسن‌زاده نقاش مطرح ایرانی بعد از دو هفته بستری شدن در بیمارستان، امروز دار فانی را وداع گفت.

هنرمند نقاش خسرو حسن‌زاده درگذشت

به گزارش خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری فارس، خسرو حسن‌زاده نقاش مطرح ایرانی بعد از دو هفته بستری شدن در بیمارستان، امروز از دنیا رفت. حسن‌زاده متولد ۱۳۴۲ در تهران بود.

 خسرو حسن‌زاده از هنرمندان معاصر نسل پس از انقلاب است که از سال‌های دهه ۱۳۷۰ فعالانه مشغو ل حرفه نقاشی ‌شد. حسن زاده بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی زیر نظر اساتید صاحب نام کشور، در سال 2003 موفق به اخذ بورس تحصیلی از مرکز هنری سیته پاریس شده است.

این هنرمند در کنار نقاشی به کار بازیگری نیز پرداخته است.

موضوع آثار او اغلب مسائلی است که در جامعه ایرانی با زندگی روزمره و حساسیت‌های اکثریت مردم گره خورده است. ورزش‌ها و سنت‌های مردمی، رابطه جامعه ایرانی با غرب؛ و اموری از این دست؛ و از این روست که خود آثارش را «هنر مردم» می‌نامد: تصاویر آشنایی که در قالبی نو با رویکردی معاصر ارائه می‌شوند.

حسن‌زاده به هنرآفرینی در قالب‌های متفاوت و استفاده از مصالح متعدد، متنوع، و ترکیب مصالح علاقه دارد. بسیاری از آثار او بر پایه چاپ سیلک‌اسکرین که او خود در آن مهارت تمام دارد خلق می‌شوند. کاشی نیز از مصالح مورد علاقه او است که در ترکیب آن با چاپ سیلک و لعابکاری، به بیان هنری تازه‌ای دست‌یافته است.

 آثار خسرو حسن‌زاده در کشورهای بسیاری به نمایش درآمده‌اند و به گنجینۀ برجسته‌ترین موزه‌های هنری جهان مانند موزه هنرهای زیبای لس‌آنجلس، موزه بریتانیا، موزه هنرهای زیبای هیوستون، موزه آقاخان تورنتو و موزه هنرهای معاصر ایران نگهداری می‌شوند.

حسن‌زاده برگزاری نمایشگاه‌هایی را در تهران، لندن، بیروت، دمشق، دوبی و آلمان را نیز در کارنامه خود دارد.

آثار این نقاش در بخش غیر رقایتی پنجاه وسومین دوسالانه ونیز و در نمایشگاه دیوان شرق و غرب نیز شرکت داده شده‌اند.

خسرو حسن‌زاده در یکی از دوره‌های کاری‌اش، آثار نقاشی، چاپ دستی و گاه کلاژ با مضامین ایرانی اسلامی با تکیه بر فیگور انسان خلق کرده است.

گزیده‌ای از آثار این هنرمند از دهه ۱۳۷۰ به بعد، در سال ۱۳۹۷ در گالری ایرانشهر به نمایش درآمد که مجموعه‌های مختلفی چون «یادداشت‌های جنگ»، «تروریست»، «یا علی مدد» و «پهلوانان» و … را شامل می‌شد. این مرور بر آثار به دنبال نمایش جدیدترین مجموعه آثار حسن‌زاده با عنوان «وارهول نجاتم داد» برگزار شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول