اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

تداوم مصرف بی رویه آب مشترکان ایلامی موجب جیره بندی آب می شود

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای استان ایلام با اشاره به کمبود جدی آب و مصرف سه و نیم برابری آب امسال مشترکان استان نسبت به سال گذشته گفت: تداوم این روند موجب جیره بندی آب در استان می شود.

تداوم مصرف بی رویه آب مشترکان ایلامی موجب جیره بندی آب می شود

محمدتقی رشیدی مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای استان ایلام صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: مصرف آب در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به بیش از ۳ و نیم برابر رسیده و در صورت عدم همکاری مردم در خصوص کاهش مصرف آب، شرکت آب و فاضلاب استان ایلام جیره بندی آب را به منظور مدیریت بهینه مصرف در دستور کار خود قرار می دهد.

وی افزود: هرچند در سال آبی جاری بارش نزولات جوی در استان خوب بود، اما بی توجهی برخی از مردم به هشدارها و عدم رعایت الگوی مصرف از جمله شستشوی معابر عمومی و نیز استفاده از کولرهای آبی باعث افزایش شده است مصرف آب در ایلام نسبت به مدت مشابه به بیش از سه و نیم برابر برسد.

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفای استان ایلام ادامه داد: تمام همکاران در مجموعه آبفای استان ایلام به صورت شیفت بندی و شبانه روز شده در حال خدمت رسانی به مردم هستند تا مشکل افت فشار در مناطق مختلف رفع شود.

رشیدی با عنوان اینکه برای عبور از پیک مصرف و بازگشت به شرایط عادی و برای جلوگیری از سهمیه بندی آب در فصل تابستان نیازمند همکاری و همراهی هم استانی هستیم، تاکید کرد: کمبود آب در استان بسیار جدی است و مردم باید به هشدارها و اطلاعیه ها در زمینه مصرف درست آب توجه کنند.

وی علت کمبود و قطعی آب در شهرستان های هلیلان و چرداول را ناشی از افت چاه های آب این مناطق و مصرف بی رویه از سوی شهروندان ذکر کرد و یادآور شد: مردم مساله کمبود آب را جدی گرفته و با رعایت الگوی مصرف شرکت آب و فاضلاب استان را جهت توزیع عادلانه آب یاری کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول