اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جهاد آبرسانی به ۵۰۰ روستای لرستان تا ۳ سال آینده

مسؤول بسیج سازندگی لرستان گفت: ۵۰۰ روستای جدید برای اجرای طرح جهاد آبرسانی پیشنهاد شده تا طی ۳ سال بخش عمده‌ای از مشکل آب استان مرتفع شود.

جهاد آبرسانی به ۵۰۰ روستای لرستان تا ۳ سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احسان جهانبخش بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌هایی که در سطح کشور صورت گرفته، از اعتبارات ملی و اعتبارات قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بنا است ۱۲ موضوع پروژه در هفت کارگروه کشاورزی، منابع طبیعی، اشتغال‌، محیط زیست و راه روستایی و مسکن و ... اجرا شود.

وی افزود: اطلاعات پروژه‌ها و نیازهای استان از هفته‌های قبل توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی جمع آوری شده و در برخی موارد مانند پروژه جهاد آبرسانی نزدیک به ۷۰ درصد قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) به استان کمک می‌کند.

مسوول بسیج سازندگی لرستان با بیان اینکه در ۱۲۵ روستا موضوع جهاد آبرسانی در حال اجرا است، افزود: ۵۰۰ روستای جدید نیز برای اجرای طرح جهاد آبرسانی پیشنهاد داده شده تا طی سه سال بخش عمده‌ای از مشکل آب استان مرتفع شود.

جهانبخش افزود؛ عرصه‌های کشاورزی، کانال‌های کشاورزی، قنات‌ها و سدها در این موافقت‌نامه قرار دارد.

وی عنوان کرد: تا کنون ۵۶ درصد از اعتبارات پروژه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) را دریافت کردیم و پروژه تا کنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ضمن اینکه از لحاظ زمان‌بندی بنا بوده طرح ۳۰ ماهه اجرا شود که از سطح پیشرفت تعیین شده جلوتر هستیم.

مسوول بسیج سازندگی لرستان بیان کرد: سری اول در قالب یک پروژه ۲۳ مجتمع، تاکنون ۲۴۰ میلیارد دریافتی داشتیم.

وی افزود: پروژه‌های جدید ادامه پروژه‌های قبلی است که جزئیات آن هنوز مشخص نشده اما پروژه‌ها ریز هستند و عادلانه در سطح استان اجرا می‌شوند.

جهانبخش با بیان اینکه از ۱۲۵ روستا تا کنون ۱۷ روستا آبرسانی شده، افزود: اعتبار قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بودجه‌ای اضافه بر اعتبارات دستگاه است که به استان‌ها داده می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول