اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

خبر خوب فرمانده سپاه لرستان در خصوص واگذاری حریم قلعه‌ فلک‌الافلاک به میراث فرهنگی

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان گفت: طبق توافقی که انجام شده بناست اعتبار لازم برای تکمیل پادگان سپاه لرستان با کمک قرارگاه امام حسن(ع) تامین شود تا حریم قلعه که اکنون متعلق به سپاه است سریع‌تر به میراث فرهنگی واگذار شود.

خبر خوب فرمانده سپاه لرستان در خصوص واگذاری حریم قلعه‌ فلک‌الافلاک به میراث فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، سردار مرتضی کشکولی ظهر امروز در جلسه شورای اداری لرستان که با حضور سردار آبرومند معاون قرارگاه امام حسن(ع) برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر انعقاد تفاهم‌نامه امروز با قرارگاه امام حسن(ع)، قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی استان لرستان نیز بالغ بر ۳۰۰ میلیارد آورده برای انجام بخشی از کارهای محرومیت‌زدایی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این تفاهم‌نامه منوط به تزریق منابع اعتباری توسط دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن(ع) است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، مدت زمان اجرای تفاهم‌نامه با قرارگاه امام حسن(ع) را سه ساله خواند و افزود: امید می‌رود با تزریق به موقع اعتبارات، تمامی مفاد این تفاهم‌نامه اجرایی شود.

وی با بیان اینکه توافقی برای آزادسازی قلعه در گذشته انجام شد، افزود: به دلیل تزریق با تاخیر اوراق و اعتبارات ساختمان جدید سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با تاخیر در ساخت مواجه شد و اکنون ۶٠ درصد پیشرفت دارد.

سردار کشکولی دلیل تاخیر در جابه‌جایی پادگان امام حسین(ع) از حریم قلعه فلک الافلاک را عدم اجرای تامیم بموقع اعتبارات عنوان کرد و گفت: سپاه طبق قولی که داده بود آماده است تا در صورت تامین اعتبار هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل پادگان جدید اقدام نماید و پادگان فعلی را وگذار کند. 

وی تصریح کرد: با توجه به توافق امروز با قرارگاه امام حسن(ع) بنا شد بخشی از اعتبار توسط این مجموعه تخصیص یابد که در صورت تزریق به موقع منابع، از تاریخ تامین اعتبار این قول را می‌دهیم که بعد از یک سال به هر شکلی که شده پادگان اطراف قلعه را در اختیار میراث فرهنگی قرار خواهیم داد تا به یک مجموعه فرهنگی، سنتی و ملی تبدیل شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول