اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ساخت مرکز لجستیکی قزاقستان در بندر «شیان» چین

مراسم ساخت مرکز لجستیکی قزاقستان در بندر زمینی «شیان» چین با حضور رئیس جمهور این کشور آغاز شد.

ساخت مرکز لجستیکی قزاقستان در بندر «شیان» چین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قاسم جومارت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در مراسم آغاز ساخت مرکز لجستیکی این کشور در بندر زمینی «شیان» شرکت کرد.

رئیس جمهور قزاقستان ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در این مراسم گفت: طی ۱۵ سال گذشته، کشور ما ۳۵ میلیارد دلار در این صنعت سرمایه گذاری کرده است. ما یک مرکز لجستیک قزاقستانی-چینی در بندر لیانیونگانگ ایجاد و مسیرهای راه آهن جدیدی را افتتاح کرده‌ایم. بندر زمینی خورگوس-دروازه شرقی شروع به کار کرده است.

وی همچنین یادآور شد: زیرساخت‌های مدرن در دریای خزر ایجاد شده است.

تاکایف افزود: این اقدامات بخشی از کارهای در حال انجام است، سال گذشته ۲۳ میلیون تن بار بین دو کشور از طریق ریل جابجا شد، این رقم بی‌سابقه است. ترانزیت کالا در سه ماهه اول امسال ۳۵ درصد افزایش یافته و از ۷ میلیون تن آن فراتر رفته است.

رئیس جمهور قزاقستان تاکید کرد: همکاری بین کشورها محدود نیست. برای توسعه بیشتر حمل و نقل، زیرساخت‌های اضافی مورد نیاز است.

تاکایف گفت: بنابراین، همراه با همکاران چینی خود، تصمیم گرفتیم یک مرکز لجستیکی در بندر زمینی شیان بسازیم. این مرکز منطقه شانشی را به قزاقستان، آسیای مرکزی متصل می‌کند. همچنین مسیر به اروپا، ترکیه و ایران باز خواهد کرد.

وی اشاره کرد که از سال آینده قرار است قطعات الکترونیکی و کامپیوتری، خودرو و قطعات خودرو، منسوجات، پوشاک، کفش و لوازم جانبی، مواد غذایی و کشاورزی، محصولات ساختمانی و مصالح ساختمانی و همچنین سنگ معدن، فلزات و محصولات شیمیایی از طریق زمینی منتقل شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول