اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

محور دامغان- معلمان ایمن می‌شود

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان از اجرای عملیات خط‌کشی و ایمن‌سازی محور دامغان- معلمان خبر داد.

محور دامغان- معلمان ایمن می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ابوالفضل نظری، رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی و شریان‌های حیاتی راه‌های استان از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان است.

نظری بیان کرد: در این راستا، خط‌کشی محور دامغان- معلمان به طول ۵۰ کیلومتر، عملیات اصلاح شیب شیروانی به طول ۱/۵ کیلومتر، شست‌وشوی ۵۵ مترمربع از علائم جاده‌ای، نصب و تعویض ۸۰ عدد تابلوی انتظامی و اخباری، تیغ‌کشی و بوته‌کنی با دستگاه گریدر به طول ۱۰ کیلومتر، ساماندهی تقاطع روستایی، ایمن‌سازی و تعریض جاده روستای حسن‌آباد و ده قاضی به طول هزار مترمربع و... از جمله اقداماتی بود که برای ایمن‌سازی این محور انجام شد.

وی متذکر شد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اجتماعی همواره کاهش سوانح جاده‌ای، تلفات جانی و مالی ناشی از آن بوده که تحقق این هدف علاوه بر افزایش ضریب ایمنی تردد از طریق نصب و نگهداری علائم و تابلوهای مختلف جاده‌ای، به فرهنگ‌سازی و تشویق کاربران جاده به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی کمک خواهد کرد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه تابلوها و علائم زبان گویای جاده است، خاطرنشان کرد؛ خط‌کشی راه‌ها ضمن این که از ضروری‌ترین نوع علائم ایمنی است، از عوامل اصلی منظم‌کردن حرکت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران جاده‌ای نیز محسوب می‌شود.

نظری تأکید کرد: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان در راستای تأمین ایمنی محورهای مواصلاتی استان سمنان اقدامات درخور توجهی در زمینه خط‌کشی محورها در دستور کار خود داشته است.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول