اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بیشترین نقاط پرحادثه استان سمنان در کدام محورها قرار دارند؟

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه ۶۶ نقطه پرحادثه در استان سمنان وجود دارد، گفت: بیشترین نقاط پرحادثه استان سمنان در محورهای سمنان- سرخه- گرمسار- آرادان و محور سمنان- مهدی‌شهر قرار دارند.

بیشترین نقاط پرحادثه استان سمنان در کدام محورها قرار دارند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرحله تشخیص و تحلیل نقاط پرحادثه محورهای مواصلاتی استان سمنان آغاز شده و تهیه راهکارهای اجرایی رفع نقاط پرحادثه هر سه سال یک بار در کشور مورد بررسی، بازبینی و پالایش قرار می‌گیرد و اطلاعات تصادف در بازده زمانی سه ساله از مراجع قانونی جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: بعد از جمع‌آوری اطلاعات و تصویب آن در کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، داده‌های موجود پایش و پالایش شده و نقاط پرحادثه مجدداً در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی مشخص می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان با اشاره به اینکه نقاط پرحادثه به نقاطی گفته می‌شود که با توجه به وضع جاده متغیر هستند و در نقطه مشخصی ثابت نیستند، گفت: به دلیل تغییراتی که در جاده‌ها صورت می‌گیرد، هر سه سال یک بار این نقاط در کل کشور بازبینی می‌شود و در سال ۱۴۰۱ نیز نقاط پرحادثه در استان سمنان مشخص شد.

منصورکیایی اظهار کرد: اثر ایمنی خودروها در کاهش تلفات و جان‌باختگان بر کسی پوشیده نیست و بارها پلیس راهور بر این مهم تأکید داشته و با مستندات کامل اعلام شده که تا چه حد ایمنی خودرو در میزان کشته شدن مردم در تصادفات مؤثر است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان اصلاح نقاط پرحادثه را از عوامل مؤثر در کاهش وقوع تصادفات ترافیکی خواند و افزود: نقاط پرحادثه یک تعریف استانداردی دارد و ما بر این اساس، دور جدید شناسایی و تحلیل نقاط پرتصادف محورهای مواصلاتی استان را با همکاری پلیس راه آغاز کرده و امیدواریم بتوانیم با اصلاح و حذف این نقاط در روند روزافزون تصادفات و واژگونی تأثیر معکوسی داشته باشیم.

منصورکیایی با بیان اینکه ایمن‌سازی نقاط پرحادثه تأثیر بسزایی در کاهش تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: با توجه به بررسی محورهای مواصلاتی استان و بر اساس دستورالعمل جدید پیش‌بینی می‌کنیم که با تهیه برآوردهای ریالی و اجرای عملیات رفع نواقص اکثر نقاط حادثه‌خیز استان ایمن‌سازی شود و درصددیم این کار را بر اساس آمار تصادفات به‌صورت دوره سه ساله تکرار کنیم.

وی اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته، اصلاح و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه که بیشتر از تقاطع‌ها و تداخلات ترافیکی و نواقص هندسی است، اعتباری کلان نیاز دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سمنان یادآور شد: دستورالعمل جدید برای شناسایی و محاسبه دقیق نقاط پرحادثه به بهترین نحو تدوین شده و اجرای آن منجر به کاهش تصادفات جاده‌ای به‌صورت محسوس خواهد شد؛ اما انتظارمان از همه مسؤولان این است که به این دستورالعمل که حاصل کار کارشناسی و بر مبنای استانداردهای دقیق جهانی است، احترام بگذارند و با هم‌افزایی خود ما را در این موضوع همراهی کنند.

منصورکیایی با اشاره به اینکه ۶۶ نقطه پرحادثه در استان سمنان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیشترین نقاط پرحادثه استان سمنان در محورهای سمنان- سرخه- گرمسار- آرادان و محور سمنان- مهدی‌شهر قرار دارند.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول