اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

قوانین اتحادیه اروپا متا را مجبور به ارائه ابزارهای جدید کنترل والدین کرد

متا اعلام کرد در حال ارائه ابزارهای جدید کنترل والدین برای اینستاگرام و مسنجر است این تصمیم بعد از جریمه سنگین این شرکت در مورد حریم خصوصی کودکان انجام می شود.

قوانین اتحادیه اروپا متا را مجبور به ارائه ابزارهای جدید کنترل والدین کرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از تک‌کرانچ، متا امروز ابزارهای جدید کنترل والدین را در اینستاگرام، فیسبوک و مسنجر معرفی کرد. این ابزارها شامل یک مرکز جدید نظارت والدین در مسنجر است، قابلیتی که به طور پیشگیرانه پیام های مستقیم ناخواسته را در مسنجر و اینستاگرام مسدود می کند.

کنترل‌های نظارت بر پیام‌رسان، که در مرکز خانواده متا در دسترس خواهند بود، ابتدا در ایالات متحده، بریتانیا و کانادا در حال اجرا هستند. این ابزارها به خانواده ها اجازه می‌دهند تنظیمات حریم خصوصی و ایمنی نوجوانان خود، تغییرات در لیست مخاطبین مسنجر و مدت زمانی که آنها در برنامه سپری می‌کنند را ببینند.

این ابزار در حالی معرفی می شود که متا به دلیل رعایت نکردن قوانین نهاد مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا جریمه سنگینی شده بود. بر اساس قانون مذکور شرکت هایی که قانون حفاظت از داده کاربران را نقض کنند در صورتی که نقض حریم خصوصی توسط آن در حد یک احتمال باشد یک اخطار دریافت خواهند کرد اما در صورتی که تخلف آن ها مشخص شود جریمه آن ها ممنوعیت موقت از فعالیت یا توقف کامل فعالیتشان خواهد بود.

والدین همچنین در این ابزار جدید می‌توانند به تنظیماتی مانند افرادی که می‌توانند به نوجوانانشان پیام بدهند یا استوری هایشان را ببینند وارد شوند. در صورتی که کودک هر یک از این تنظیمات را تغییر دهد، والدین نیز اعلانی دریافت خواهند کرد.

این شرکت همچنین برخی از کنترل‌ها را برای کاهش استفاده طولانی مدت اعمال و کاربران را تشویق به استراحت می‌کند. اینستاگرام برای اولین بار در ژانویه «حالت آرام» را معرفی کرد که به کاربران امکان می داد اعلان ها را متوقف کنند و به طور خودکار به پیامهای مستقیم پاسخ دهند که در حال استراحت هستند. امروز، این شرکت اعلام کرد که حالت آرام اکنون در سطح جهانی در حال اجرا است.

متا اکنون پس از 20 دقیقه استفاده فیسبوک به کاربران اطلاع می‌دهد که استراحت کنند. علاوه بر این، این شرکت همچنین به نوجوانانی که شب‌ها ریلز تماشا می‌کنند اعلان می‌کند که برنامه را ببندند.

در اوایل سال جاری، متا کنترل بر هدف گذاری تبلیغات برای نوجوانان را در اینستاگرام و فیسبوک معرفی کرد.  این شرکت در ماه فوریه(بهمن-اسفند) ابزاری معرفی کرد که در آن خردسالان از ارسال آنلاین تصاویر محرمانه خود منع می شدند. با این حال، از ارائه تبلیغات به نوجوانان خودداری نکرده است. متا در سال گذشته، به دلیل نقض قوانین مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا در مورد حریم خصوصی کودکان بیش از 400 میلیون دلار جریمه شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول