اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

بیش از 1000 نفر در «متا» روی اجرای قانون جدید اتحادیه اروپایی تمرکز کرده‌اند

کمیسر اتحادیه اروپایی گفت: بیش از 1000 نفر در شرکت «متا» روی اجرای قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپایی(DSA) کار می‌کنند و این شرکت موافقت کرده است در ماه جولای یک آزمایش استرس انجام دهد تا از آمادگی خود برای قوانین جدید اطمینان حاصل کند.

بیش از 1000 نفر در «متا» روی اجرای قانون جدید اتحادیه اروپایی تمرکز کرده‌اند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، «تیری برتون» کمیسر اتحادیه اروپا پس از گفتگو با مارک زاکربرگ به خبرنگاران گفت: «اکنون انتظار دارم تعهدات امیدوارکننده‌ای که امروز (از متا) شنیدم به نتیجه برسد.»

برتون گفت که بیش از هزار نفر در متا روی اجرای قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) کار می کنند و این شرکت موافقت کرده است که در ماه جولای یک آزمایش استرس انجام دهد تا از آمادگی خود برای قوانین جدید اطمینان حاصل کند.

تست استرس برنامه ریزی شده برای جولای(تیر-مرداد) نقش مهمی در ارزیابی تلاش های متا برای رعایت قوانین محتوای آنلاین اتحادیه اروپا ایفا می کند. این تست، توانایی پلتفرم را برای شناسایی و حذف محتوای نامناسب یا مضر، به‌ویژه محتوایی که ممکن است بر کودکان تأثیر منفی بگذارد یا از داده‌های شخصی حساس سوء استفاده کند، ارزیابی می‌کند.

این آزمایش در مقر اتحادیه اروپا متا در دوبلین انجام خواهد شد و اپلیکیشن ویدیویی تیک‌تاک نیز برای انجام این روش با مقامات اتحادیه اروپا ثبت نام کرده است.

کمیسر اتحادیه اروپا هشت هفته قبل از اجرایی شدن کامل این قانون برای بزرگترین پلتفرم های جهان، از جمله فیس بوک و اینستاگرام متا و همچنین تیک‌تاک و توئیتر از سانفرانسیسکو بازدید کرد.

23قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا یکی از جاه طلبانه ترین قوانین در زمینه کنترل محتوای آنلاین از زمان ظهور رسانه های اجتماعی است که تعهدات عمده ای را در مورد نحوه برخورد پلتفرم ها با جریان آزاد بیان ایجاد می کند.

برای رعایت قوانین جدید، توئیتر، متا، تیک تاک و سایر پلتفرم‌ها باید در زمانی که بسیاری از کارمندان خود را اخراج کرده اند، سرمایه‌گذاری زیادی روی ساخت تیم‌های انطباق انجام دهند.

«نیک کلگ» رئیس سیاست عمومی متا، در توئیتی پس از این مذاکرات، از بحث سازنده با اتحادیه اروپا استقبال کرد.

متا با پلتفرم‌هایی که به میلیاردها کاربر در سراسر جهان دسترسی دارند، همچنان به دلیل شکست‌ها در مورد حذف محتوای سمی مورد انتقاد قرار می‌گیرند.

گزارشی در اوایل این ماه در وال استریت ژورنال نشان داد که در اینستاگرام تبلیغ و فروش محتوایی انجام شده که سوء استفاده جنسی از کودکان را نشان می‌دهد.

ملاقات با زاکربرگ به دنبال جلسه مشابهی با ایلان ماسک در مقر توئیتر انجام شد، جایی که کمیسر همچنین از تلاش های انجام شده قبل از اجرایی شدن قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا استقبال کرد.

اما برتون به ماسک و مدیرعامل جدیدش، لیندا یاکارینو، گفت که این شرکت باید منابع کافی برای رعایت قوانین جدید در اختیار داشته باشد، در غیر این صورت خطر نقض قوانین اتحادیه اروپا وجود دارد.

نقض عمده قوانین خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا می تواند غول های فناوری را با جریمه هایی تا 6 درصد از گردش مالی سالانه مواجه کند و در صورت تداوم تخلفات، به عنوان آخرین اقدام به طور کامل در اتحادیه اروپا ممنوع می‌شوند.

پیش از این لایحه تصویب شده در کالیفرنیا با نام قانون حمایت از روزنامه نگاری کالیفرنیا متا را نگران کرد و اندی استون سخنگوی این شرکت اظهار کرد در صورت تبدیل این لایحه به قانون مجبور خواهد بود به جای پرداخت هزینه تصویب شده که به نفع شرکت های بزرگ خواهد بود، اخبار را از شبکه های اجتماعی خود حذف کند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول