اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سیاست زودتر رفتن و دیرتر آمدن زائران مدنظر ستاد اربعین است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی گفت: سیاست زودتر رفتن و دیرتر آمدن زائران برای مراسم اربعین امسال مددنظر است که ستاد اربعین استان خود را با این سیاست تطبیق دهد.

سیاست زودتر رفتن و دیرتر آمدن زائران مدنظر ستاد اربعین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز حسن ناهیدی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی در پنجمین جلسه ستاد اربعین استان اظهار کرد: سیاست زودتر رفتن و دیرتر آمدن زائران برای مراسم اربعین امسال مددنظر است که ستاد اربعین استان خود را با این سیاست تطبیق دهد.

وی با تاکید بر اهمیت مراسم اربعین برای زائران گفت: تلاش مضاعف دستگاه‌های متولی الزامی است زیرا اربعین بعنوان رسانه پر قدرت عاشورا محسوب می‌شود که اقدامات ما باید بازتاب داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی یکی از اهداف گروهی و جمعی قرارگرفتن زائران در مراسم اربعین را تاکید بر یک انتخاب زندگی حسینی دانست و افزود: برای طول سال باید برنامه‌ریزی کنیم نباید در یک دوره خاص موضوع اربعین مطرح و سپس فراموش شود.

ناهیدی، اربعین را فریاد رسای عاشورا دانست و گفت: باید تلاش کنیم تا این مراسم به خوبی برگزار شود چون یک کار نمایشی و سطحی نیست بلکه کار عمیق و استراتژیک است تا بدین طریق جریان عاشورا را دوباره ترسیم کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم اربعین برای جهان تشیع مهم است، تصریح کرد: تمام مکاتب غربی رو به افول است لذا با برگزاری باشکوه اربعین اقتدار اسلام را به نمایش خواهیم گذاشت.

ناهیدی به عبور زائران استان از مرز خسروی توصیه کرد و افزود: بیست هتل و مهمانپذیر و مراکز درمانی مناسب در مرز خسروی پیش‌بینی شده و دسترسی راحت‌تر هم به فرودگاه کرمانشاه وجود خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: زائران نباید بدون امکانات و رها بمانند که این اقدام نیاز به تحول در برنامه‌ریزی‌ها دارد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول