اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

سهمیه خراسان‌شمالی از اتوبوس‌های وارداتی 15 دستگاه است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی از اختصاص 15دستگاه اتوبوس از سهمیه اتوبوس‌های وارداتی در کشور به این استان خبر داد.

سهمیه خراسان‌شمالی از اتوبوس‌های وارداتی 15 دستگاه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز محمد مشتری، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت وزیران در خصوص مجوز واردات تعداد محدودی ناوگان اتوبوسی با حداکثر سن ۵ سال، ۱۵ دستگاه اتوبوس به استان اختصاص یافت و در این راستا جلسه هماهنگی با تشکل‌های صنفی رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر برگزار و اولویت‌ها طبق تقاضای رسیده، تعیین شد.

وی درباره شرایط ناوگان گفت: ناوگان اتوبوسی باید دارای سن کمتر از ۵ سال و انواع برندهای معتبر با قدرت موتور حداقل ۴۳۰ اسب بخار باشد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان‌شمالی افزود: شرکت‌های مسافری باید دارای پروانه فعالیت معتبر از این اداره کل باشد همچنین شرکت مسافربری باید بر اساس تعهدنامه محضری ملتزم به بکارگیری خودرو در ایام اربعین و در مسیرهای سرویس‌دهی برای اربعین فعالیت کند و خودرو تا ۵ سال در مالکیت شرکت یا اعضای هیئت مدیره شرکت باقی بماند ضمن این که توانایی مالی شرکت در تامین و پرداخت مبلغ خودرو و اقساط تسهیلات متعهد شود.

مشتری داشتن کارت هوشمند فعال و معتبر اتوبوس را از جمله شرایط رانندگان حمل‌ونقل برشمرد و خاطرنشان کرد: راننده باید دارای معرفی‌نامه از طرف انجمن صنفی رانندگان مبنی بر متعهد شدن تامین و پرداخت مبلغ و باز پرداخت تسهیلات بانکی خودرو باشد.

وی با تاکید بر این که راننده باید دارای حداقل ۱۲۰ فقره صورت وضعیت با کد رهگیری در سال ۱۴۰۱ باشد، ادامه داد: هر راننده فقط می‌تواند نسبت به واردات یک دستگاه خودرو اقدام کند و این امتیاز قابل واگذاری به غیر نیست.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول