اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

فعالیت 47 هزار واحد صنفی مختلف در ایلام

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: ۴۷ هزار واحد صنفی مختلف در قالب ۱۲۰ اتحادیه و پنج اتاق اصناف در استان فعال است.

فعالیت 47 هزار واحد صنفی مختلف در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، رضا محمد رحیمی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام عصر شنبه در مراسم روز ملی اصناف و دهه تولید و تجارت گفت: در حوزه اصناف ۴۷ هزار واحد صنفی در قالب ۱۲۰ اتحادیه و پنج اتاق اصناف در استان مشغول با ترکیب ۶۷ درصد آقایان و ۳۳ درصد خانم ها مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: از کل مجموع اشتغال در واحدهای صنفی استان ۵۰ درصد در بخش خدمات هستند که همه این ۵۰ درصد در حوزه اصناف و بازار قرار دارند.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام تاکید کرد: ۴۸۰ واحد با بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ثابت و حدود ۲۷۶ طرح صنعتی با سرمایه گذاری بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان در حال احداث است.

وی یادآور شد: تکمیل این واحدها و طرح های صنعتی از جمله ان جی ال دهلران، فولاد ایوان و ارغوان گستر در سال جاری و آینده نزدیک اثرات مثبتی برای استان در حوزه های تولید و اشتغال و کاهش بیکاری خواهد داشت.

محمدرحیمی بیان کرد: بزودی در سطح استان، تعدادی سرمایه گذاری جدید در راستای شعار سال ( افزایش تولید و مهار تورم ) آغاز می شود که ایجاد این طرح ها اشتغالزایی و افزایش تولید را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد:سال گذشته با حمایت همه جانبه استاندار و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر دستگاه های ذیربط در بخش صنعت ۳۶ واحد به چرخه تولید بازگشت و طبق برنامه ریزی انجام شده برای امسال نیز بازگشت تعداد دیگری از واحدهای راکد و نیمه راکد در دستور کار است.

رئیس سازمان صمت تاکید کرد: دولت با جدیت تمام بدنبال بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه، و فرصت هایی است تا چرخه اقتصاد و تولید استان ایلام از حرکت باز نماند.

محمدرحیمی افزود: امسال برای اولین بار علاوه بر بخش صنعت، صنوف تولیدی نیز اجازه ثبت نام برای دریافت تسهیلات تبصره ۱۸ را خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس، درپایان این مراسم از تعدادی از اصناف و بازاریان پیشکسوت، نمونه و فعال با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول