اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هرمزگان از بهترین مناطق کشور برای پرورش شتر است

یک فعال اقتصادی حوزه دام گفت: هرمزگان از بهترین استان ها و مناطق کشور برای پرورش شتر است و دولت می تواند از این ظرفیت استفاده بیشتری کند.

هرمزگان از بهترین مناطق کشور برای پرورش شتر است

سینا فتحی زاده فعال اقتصادی حوزه دام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: صنعت پرورش شتر یکی از با ارزش ترین بخش های حوزه پرورش دام در کشورمان است که با توجه به موقعیت خشک بسیاری از استان های کشور می تواند تقویت کننده زندگی مردم محلی و نیز ارتقای توان صادراتی کشورمان در این زمینه باشد.

وی با بیان این که پرورش شتر در استان های جنوبی کاملا به صرفه و اقتصادی و بازار هدف آن نیز در نزدیکی کشورمان قرار دارد، عنوان کرد: هم به صورت صادرات زنده و هم به صورت صادرات گوشت می توان این محصول را در سطح منطقه بازاریابی و به فروش رساند و منافع ارزی آن را برای کشورمان به ارمغان آورد.

فتحی زاده افزود: استان هرمزگان یکی از کانونی ترین استان های کشور در زمینه پرورش شتر است و این حیوان با آب و هوای هرمزگان سازگار است و می توان با تخصیص منابع بانکی به توسعه فعالیت و پرورش شتر در استان، صادرات قابل توجهی از این محل به کشورهای همجوار داشت.

این فعال اقتصادی عنوان داشت: شیر شتر نیز بسیار پر متقاضی است و چون وزن گیری این حیوان سریع است لذا در همه جنبه های اقتصادی دارای ارزش بالایی است و نباید به صنعت پرورش شتر در کشور بی توجهی شود و از وزارت جهاد کشاورزی انتظار است تا پرورش شتر را بخصوص در استان های جنوبی کشور مورد حمایت قرار دهد و گونه های جدیدی از شتر نیز در داخل کشور بومی زایی شوند تا بتوانیم از ظرفیت های آن استفاده بیشتری ببریم.

فتحی زاده ادامه داد: وزن یک شتر تازه به دنیا آمده حدود 20 تا 30 کیلو است و این جاندار بعد از یک سال به بیش از 130 کیلو می رسد و لذا 100 کیلو افزایش وزن در یک سال بسیار ارزش اقتصادی بالایی دارد و این جاندار در سال سوم زندگی خود تا 220 کیلو و حتی بیشتر وزن می گیرد و این وزن گیری بسیار اقتصادی و با ارزش است چرا که کیفیت علوفه برای شتر نیز می تواند تنوع مختلفی داشته باشد.

وی همچنین گفت: برخی از کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس وارد حوزه گردشگری مبتنی بر شتر، برگزاری مسابقات مختلف با محوریت شتر و ... شده اند و از این محل نیز درآمدهای خوبی کسب می کنند و لذا اگر صنعت پرورش شتر را جدی بگیریم و سرمایه گذاری داخلی در این زمینه را تقویت کنیم، می توانیم در حوزه های پیرامونی آن نیز فعالیت کرده و اشتغال در این حوزه را بشدت افزایش دهیم.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول