اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

استاندار خراسان‌شمالی: باید بین دانشگاه و صنعت ارتباط نزدیکی برقرار شود

استاندار خراسان شمالی گفت: باید اداره علمی کشور و دانشگاه هدف‌مند و دارای خروجی مشخص باشد و ارتباط نزدیک دانشگاه با صنعت برقرار و یک نقشه راه مشخص داشته باشد.

استاندار خراسان‌شمالی: باید بین دانشگاه و صنعت ارتباط نزدیکی برقرار شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا حسین‌نژاد، استاندار خراسان شمالی ظهر امروز در همایش روز ملی بسیج اساتید اظهار کرد: دارابودن شخصیت علمی بالا و قدرت تجزیه‌وتحلیل شهید چمران نشانگر این است که اگر علم و دانش در هر کاری استفاده شود، بهره‌وری را بالا می‌برد.

وی گفت: حضور شهید چمران و تلفیق علم و عمل در میدان نبرد، درحالی‌که روزهای نخست جنگ هماهنگی وجود نداشت، اما با ورود علمی به این حوزه و پشتوانه معنویت، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه شهید چمران در کنار رشادت‌ها و نترسی‌هایی که داشت، قلبی رئوف و مهربان داشت، افزود: شهید مصطفی چمران، ارادت خاصی نسبت به شهید ایرج رستمی که از دیار خراسان شمالی بود، داشتند.

وی ابراز داشت: اساتید استان باید با نگاه چمران گونه به مسائل توجه و شرایط و موقعیت کشور را درک کنند و اتحادی و انسجام که دشمنان در سطح دنیا دست‌به‌دست هم دادند، از بین ببرند، را حفظ کنند.

استاندار خراسان شمالی بیان داشت: کشور ایران امروز با افتتاح موشک فتاح پشت خیلی از دشمنان ایران را به لرزه درآورده که این‌ها را مدیون فناوری و فکر اساتید بسیجی کشور است.

حسین‌نژاد بیان داشت: در حال حاضر روند فعالیت دانشگاه‌های کشور به سمتی است که جذب دانشجو با مسائل موردنیاز کشور پیش می‌روند و بعد از بررسی، رشته‌های موردنیاز را جذب می‌کنند که برای بازار کار مشکلی ایجاد نشود.

وی گفت: باید انسجام بین تمام دانشگاه‌های استان شکل بگیرد و شورای و جلسات استان به سمتی برود که ارتباط بین صنعت و دانشگاه برقرار شود، همچنین بسیج اساتید به‌عنوان بازوان قدرتمند طرح تحول مطرح هستند.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: باید اداره علمی کشور و دانشگاه هدف‌مند و دارای خروجی مشخص باشد و ارتباط نزدیک دانشگاه با صنعت برقرار و یک نقشه راه مشخص داشته باشد و رؤسای دانشگاه‌های استان این نقشه راه را برای استان رقم بزنند.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول