اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

تعطیلی آموزش در روزهای کرونا به کشور خسارت زد

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی گفت: تعطیلی مستمر دو‌ساله حوزه آموزش در کشور، آثار زیان‌بار زیادی را برای کشور ایجاد کرد.

تعطیلی آموزش در روزهای کرونا به کشور خسارت زد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سید محمد پاکمهر، نماینده مردم پنج شهرستان بجنورد، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و رازو جرگلان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در همایش روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه پیام‌نور بجنورد اظهار کرد: نقش جامعه بسیج اساتید در دانشگاه‌ها بسیار گسترده و اثرگذار است، زیرا اگر بنا باشد رتبه به لحاظ علمی در دنیا ارتقا پیدا کند، باید به نقش اساتید توجه ویژه شود.

وی با اشاره به اینکه بسیج اساتید در حوزه حکمرانی نظام اسلامی کمک بزرگی محسوب می‌شود، گفت: براین‌اساس طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اثربخش‌ترین گروه‌های جامعه بسیج اساتید هستند.

نماینده مردم 5 شهرستان خراسان‌شمالی با تأکید بر این نکته که سمبل خدمت در حوزه بسیج اساتید، شهید چمران بودند، افزود: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، شهید چمران به دنبال نان و نام نبود، براین‌اساس اساتید باید این‌گونه فکر و دانشجو تربیت کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل درگیری با ویروس کرونا به مدت دو سال فضای دانشگاه‌ها، مدارس و نظام تعلیم‌وتربیت در کشور تعطیل شد، بیان داشت: این در حالی است که خیلی از کشورهای جهان در این ایام به‌صورت مستمر دو هفته تعطیلی نداشتند.

نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: زیربنای نظام آموزش عالی، آموزش‌وپرورش است و توسعه کشور بسته به نسلی دارد که در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند، بنابراین تهدید آموزش بیشتر از تهدید سلامت بوده است و تعطیلی مستمر دو‌ساله حوزه آموزش در کشور، آثار زیان‌بار زیادی را برای کشور ایجاد کرد.

وی گفت: در ایام کرونا، با تعطیلی کلاس‌های حضوری، آموزش‌های مجازی رونق گرفت و روابط رفتاری بین معلم و دانش‌آموز و استاد و دانشجو قطع شد و خلایی در نظام آموزشی کشور به وجود آمد که تاوانش را پس می‌دهیم و اتفاقات پاییز سال گذشته نمونه‌ای از این خسارت بوده است که ایجاد شد.

پایان پیام/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول