اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

یک استاد دانشگاه: شهید چمران جلوه واقعی علم و عمل بود

رییس دانشگاه پیام نور هرمزگان گفت: شهید چمران مصداق واقعی و جلوه حقیقی علم و عمل بود و با ایمان به راه حق، گام در مسیری قرار داد که به سعادت الهی رسید.

یک استاد دانشگاه: شهید چمران جلوه واقعی علم و عمل بود

منصور فرهادی رییس دانشگاه پیام نور هرمزگان ظهر امروز به مناسبت روز بسیج اساتید در گفت و گویی با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد:  شهید چمران را باید چهره علمی و مرد عمل روزها و عرصه‌های سخت نامید چرا که او زندگی سراسر آرامش خویش در آمریکا را رها کرد و به صف مجاهدین راه خدا پیوست و شیرین ترین پاداش الهی را نیز بدست آورد.

وی با بیان این که این شهید نخبه، الگویی برای جامعه دانشگاهی ما بشمار می رود، خاطرنشان کرد: او به تمام مسائل دنیوی پشت پا زد و علم را در معنای حقیقی آن دریافته بود و همانا از علم خویش در خدمت به بشر بهره برد و راه سعادت را طی کرد.

این استاد دانشگاه یکی دیگر از جلوه های صفات بارز شهید چمران را دوری او از غرور دانست و گفت: در اوج دانش و تعالی علمی، این شهید بزرگوار در دل کوههای کردستان به فکر خدمت به خلق بود و جان خویش را نیز بر سر این مسأله قرار داد.

فرهادی ادامه داد: ستیز واقعی شهید چمران در مبارزه با نفسانیات بود و با غلبه بر نفس خویش توانست به چنین جایگاه رفیعی دست یابد.

رییس دانشگاه پیام نور هرمزگان با اشاره به اینکه بسیجی فردی است که لحظه لحظه زندگی خویش را وقف اسلام، قرآن، ولایت و انقلاب اسلامی کرده است، خاطر نشان کرد: شهید استاد دکتر مصطفی چمران نمونه واقعی یک انسان کامل و شخصیتی انقلابی بود که فرهنگ ایثار و فداکاری را در خود به فعلیت رساند.

دکتر فرهادی در پایان اظهار داشت بی تردید شهید چمران را باید چهره علمی و مرد عمل روزها و عرصه‌های سخت نامید که خالصانه و عاشقانه در راه دفاع از استقلال و تمامیت ارضی کشور مبارزات سخت را به جان خرید و خدمت به کشور و مردم را بر دنیا طلبی ترجیح داد؛ به طوری که مرارت‌ها و تلاش‌های مستمر این شهید بزرگوار در عرصه دانش و مبارزه به نماد ایستادگی و مقاومت برای جامعه دانشگاهی تبدیل شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول