اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

اجرای برنامه مدیریت تولیدمثل دام عشایری چهارمحال و بختیاری آغاز شد

سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه مدیریت تولید مثل دام عشایر با هدف ارتقای سطح بهره‌وری در راستای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در میان 3 هزار و 400 رأس گوسفند و بز عشایر استان به صورت پایلوت آغاز شده است.

اجرای برنامه مدیریت تولیدمثل دام عشایری چهارمحال و بختیاری آغاز شد

محمد محمودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: برنامه مدیریت تولید مثل دام عشایر با هدف ارتقای سطح بهره‌وری در راستای طرح  زنجیره تولید گوشت قرمز در میان سه هزار و ۴۰۰ رأس گوسفند و بز عشایر چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت آغاز شده است.

سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این طرح از شهرستان کیار آغاز شده است و تا مردادماه امسال در میان ۳ هزار و ۴۰۰ رأس دام سبک شهرستان‌های اردل، لردگان و کیار انجام می‌شود، ادامه داد: یک میلیون و ۹۱۰ هزار و ۹۵۶ رأس دام عشایری در استان وجود دارد.

وی افزود: این طرح در میان گله‌های عشایری که درون‌کوچ هستند و به لحاظ موقعیت مراتع شرایط بهتری دارند اجرا می‌شود.

محمودی اضافه کرد: فرایند اجرای این طرح به این شکل است که عشایر دارای دام مستعد و مولد شناسایی می‌شوند و یک تعهدنامه مبنی بر رعایت موارد فنی و بهداشتی از آن‌ها اخذ می‌شود و سپس هورمون و اسفنج رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: رکوردگیری، گروه‌بندی، نظارت و ارزیابی توسط کارشناسان مربوطه در طول دوره تا به دنیا آمدن بره‌ها و بزغاله‌ها انجام می‌شود.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول