اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

علت تغییر برنامه قطار تهران-پیشوا چیست؟

برخی مخاطبان از تغییر برنامه قطار تهران به پیشوا و کاهش تعداد سرویس‌دهی قطار گلایه کردند که در این باره فرماندار پیشوا دلیل کاهش تعداد دفعات حرکت قطار تهران-پیشوا را اعلام کرد.

علت تغییر برنامه قطار تهران-پیشوا چیست؟

خبرگزاری فارس - تهران، یکی از مسائلی که در این روزهای گرم موجبات رنجش برخی مردم و مسافران شهرستان‌های جنوب-شرق تهران را فراهم کرده است، وضعیت نامطلوب قطار شهری حومه تهران-پیشوا می‌باشد.

پیرو این مسأله روز گذشته برخی مخاطبات فارس با ارسال پیام‌هایی از وضعیت قطار این حومه ابراز نارضایتی کردند؛ در این خصوص یکی از این مخاطبان با ابراز نارضایتی از تاخیر زیاد قطار گفت: نتیجه دستورات و بازدید اخیر مسئولان برای رفع مشکلات قطار، تابحال این شده که از شنبه (۲۷ خردادماه) ۳ زمان حرکت ۱۴:۳۰، ۱۶:۴۰ و ۱۷:۴۰ از برنامه حرکت قطار حذف شده‌اند.

مخاطب دیگری نیز این موضوع را تکرار کرده و گفت: استاندار تهران و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وضعیت قطار بازدید کرده و قول دادند که مشکلات قطار به شکل همه‌جانبه‌ای حل شوند اما اکنون زمان حرکت قطار از ۱۱ مرتبه در روز به ۷ مرتبه در روز تقلیل یافته است.


در این باره ابراهیم تاجیک‌نوری فرماندار پیشوا در خصوص کاهش تعداد دفعات حرکت قطار حومه‌ای تهران-پیشوا در برنامه‌ اعلامی جدید در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برخی از قطارهای این حومه به جهت کارکرد بالایی که داشته‌اند، فرسوده شده و نیازمند تعمیرات بودند؛ در بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار تهران ۲ رام از قطارها که دچار نقص فنی بودند و گاها با توقف در اواسط مسیر و ایستگاه‌های میانی، سرگردانی مسافران و نارضایتی آن‌ها را در پی داشت جهت تعمیر از ریل خارج شدند که این مسأله موجب کاهش تعداد دفعات حرکت قطارها و تغییر برنامه حرکت آن‌ها شده است؛ ضمنا 2 رام قطار دیگر نیز قبلا به همین جهت از ریل خارج شده بود.

وی با اشاره به این‌که انتظار داریم این قطارها در کوتاه‌ترین زمان تعمیر شده و به چرخه خدمت بازگردند، گفت: مساله قطار حومه‌ای تهران-پیشوا جز مسائل روزانه‌ای می‌باشد که در دستور کار قرار دارد؛ در این خصوص بنده هفته آینده حضورا این موضوع را از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری خواهم کرد.
 

 

بازدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وضعیت قطار حومه تهران-پیشوا


فرماندار پیشوا با بیان این‌که حل مشکلات مربوط به قطار حومه‌ای به‌عنوان مثال افزایش ظرفیت قطارها، در حوزه فرمانداری‌ها نبوده و فرمانداری‌ها صرفا می‌توانند پیگیری‌های لازم را از مراتب بالاتر انجام دهند، ابراز کرد: باتوجه به اینکه عمده مسافران این محدوده جهت کار و تحصیل تردد روزانه دارند از وزیر راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن انتظار می‌رود تا نسبت به افزایش ظرفیت قطار اقدام کنند.
 

بازدید استاندار تهران از وضعیت قطار حومه تهران-پیشوا


به گزارش فارس، مردم حومه تهران-پیشوا در مقاطع مختلفی علت دلخوری و رنجش خود را شلوغی قطار این حومه به جهت کمبود واگن‌های حمل مسافر، خرابی و بروز نقص فنی متعدد قطار در طول مسیر، عدم سکو قطار و محافظ ریل مناسب و امن، خرابی سیستم تهویه گرمایشی و سرمایشی آن، عدم نظم در ساعت حرکت قطار و بروز تاخیر گاه تا قریب به 3 ساعت ذکر کرده‌اند.

در رابطه مسئولین متعددی از جمله وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار تهران تابحال از نزدیک درد دل مردمان این مناطق را شنیده و خود به خوبی شاهد وقوع برخی از این ناملایمتی‌ها و مشکلات بوده‌اند و همچنین دستوراتی را جهت رفع این مشکلات داده‌اند ولی کماکان عمده مشکلات برطرف نشده‌اند.

 

فیلم| نارضایتی مردم از وضعیت قطار حومه تهران-پیشوا

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول