اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تشکل‌های دانشگاه بوعلی: مشکل خوابگاه متاهلی دانشجویان را حل کنید

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه بوعلی طی نامه‌ای عنوان کردند:علیرغم پیگیر‌ی‌ مکرر از زمان ابلاغ قانون جوانی جمعیت نه تنها خوابگاه متاهلی دانشگاه اختصاص نیافته که خوابگاه با کاربری متاهلی نیز به دانشجویان متقاضی اختصاص نیافته است.

تشکل‌های دانشگاه بوعلی: مشکل خوابگاه متاهلی دانشجویان را حل کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان،  تشکل‌های دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان طی نامه‌ای به ریاست دانشگاه بوعلی خواستار حل مشکل خوابگاه متاهلی شدند.

متن نامه بدین شرح است: 

هو الحکیم

جناب آقای دکتر رضوان

ریاست محترم دانشگاه بوعلی سینا

سلام علیکم 

با احترام همانطور که مستحضر هستید یکی از موارد مهم در سیاست‌های کلی خانواده و جمعیت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده "رفع موانع ازدواج، تسهیل و ترویج فرهنگ ازدواج آسان" است.

با توجه به وضعیت بغرنج کنونی مسکن، یکی از موضوعات چالش‌برانگیز در بحث موانع ازدواج دانشجویی مقوله‌ "مسکن دانشجویان" است که می‌تواند بخش زیادی از دغدغه این قشر فرهیخته را کاهش دهد و منجر به آغاز زندگی بخش اعظمی از دانشجویان باشد که از موانع اصلی ازدواج آنان همین بحث تامین مسکن آنهاست.

یکی از اقداماتی که می تواند موضوع مسکن دانشجویان متاهل را ولو به صورت موقت رفع کند "خوابگاه متاهلی" است که با توجه به تاکید ماده ۷ قانون خانواده و جوانی جمعیت مبنی بر ایجاد و تامین خوابگاه متاهلی در دانشگاه‌های سراسر کشور است، اما در دانشگاه بوعلی علیرغم پیگیری‌های مکرر تشکل‌های دانشجویی از مسئولان مربوطه دانشگاه از زمان ابلاغ این قانون تا به این لحظه نه تنها خوابگاه متاهلی اختصاص داده نشده است، بلکه خوابگاهی که پیش‌تر کاربری متاهلی را داشته به دانشجویان متاهل متقاضی اختصاص نداده و مسئولان مربوطه صرفاً به وعده‌های شفاهی و غیرشفاف اکتفا کردند.

لذا با توجه به فرامین رهبری و قانون جوانی جمعیت، لازم است نسبت به اختصاص خوابگاه متاهلی دانشگاه بوعلی‌سینا (خوابگاه کوثر) به متاهلین اقدام عاجل صورت گیرد، و قبل از پایان مهلت سه ماهه تا آغاز ترم جدید نسبت به اسکان دانشجویان کنونی حاضر در این خوابگاه جایگزینی اتخاذ شود.

 بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی‌سینا
 انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا
 هیئت دانشجویی دانشگاه بوعلی‌سینا

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول