اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آتش سوزی در اراضی و مراتع عشایری سمیرم مهار شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم گفت: آتش‌سوزی در اراضی عشایرنشین شهرستان سمیرم مهار شد.

آتش سوزی در اراضی و مراتع عشایری سمیرم مهار شد

میثم جباری رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمیرم در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: روز جمعه ساعت ۱۹ مراتع عشایری دکانی در بخش پادنای علیا دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: ۹/۳ هکتار از مراتع عشایری دکانی در بخش پادنای علیا و ۲ جریب در مستثنیات منطقه پشته سمیرم دچار آتش‌سوزی شد.

جباری تصریح کرد: با تلاش نیروهای محلی، آتش‌نشانی، شهرداری‌ها، عوامل امدادی و یگان حفاظت منابع طبیعی پس از یک ساعت این حریق مهار شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بیان کرد: علت وقوع  این حریق  بی‌احتیاطی عوامل انسانی، خشکی علفزار‌ها و نیز وزش تندباد بود که باعث گسترش حریق در مراتع شد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با افزایش دما و خشک شدن مراتع، احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی افزایش می‌یابد و هر ساله بر اثر سهل انگاری و بی‌توجهی عوامل انسانی، ایجاد حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی بخشی از این عرصه‌ها را دچار خسارات می‌کند. 

جباری تأکید کرد: ضرورت دارد کشاورزان، دامداران و گردشگرانی که در عرصه‌های طبیعی مشغول فعالیت، گردش و تفریح هستند حتی الامکان از روشن کردن آتش خودداری کرده و در صورت لزوم پس از رفع نیاز، آتش را کاملا خاموش و مهار کنند. 

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: لازم است مأموران حفاظتی دستگاه‌های مسؤول، شوراهای شهر و روستاها، دهیاری‌ها و شهروندان عزیز حساسیت لازم در قبال این مسئله را داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه دود یا آتش در مراتع و جنگل‌ها موضوع را سریعا به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول