اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

معرفی 50 گلستانی به دلیل فرار مالیاتی به دستگاه قضایی

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان گفت: 50 نفر از افراد در مشاغل مختلف در استان که فرار مالیاتی داشتند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

معرفی 50 گلستانی به دلیل فرار مالیاتی به دستگاه قضایی

قربان حاجی‌مشهدی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اظهار کرد: یکی از وظایف همگانی در توسعه هر کشور پرداخت مالیات و مشارکت در رشد و توسعه کشور است.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی استان گلستان بوده که اکثر آن در موضوعات مختلف به خصوص حوزه‌های زیرساختی شهرها و روستاهای استان هزینه شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان تصریح کرد: برخی از اصناف و مشاغل شامل معافیت‌های مالیاتی هستند که برای مثال مدارس غیرانتفاعی از پرداخت مالیات معاف هستند اما این به این معنی نیست که صاحبان مشاغل اظهارنامه مالیاتی را تسلیم نکنند.

حاجی مشهدی بیان کرد: یکی از نکات بسیار مهم مربوط به خیریه‌ها است که به دلیل عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشمول مالیات خواهند شد و بر این تصور هستند که چون کار خیر انجام میدهند مشمول مالیات نمی‌شوند در صورتی که اگر اظهارنامه ندهد مشمول مالیات خواهند شد.

وی تاکید کرد: زمان تسلیم اظهارنامه برای صاحبان مشاغل و یا اصناف تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ و صاحبان املاک استیجاری و اشخاص حقوقی تا پایان تیرماه است.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان تاکید کرد: سال گذشته ۱۱۶ هزار و ۴۴۳ فقره اظهارنامه از مودیان حقیقی تا پایان خرداد دریافت کردیم که در سال جاری تاکنون کمتر از نیمی از مودیان نسبت به اظهارنامه اقدام کردند و از مودیان تقاضا دارم هرچه سریعتر نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام کنند و این اقدام را به دقیقه پایانی موکول نکنند.

حاجی مشهدی با اشاره به اینکه بانک مرکزی بر اساس قانون اطلاعات حساب مودیان مالیاتی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌دهد، تاکید کرد: این اقدام باعث شده ما شاهد کمترین فرار مالیاتی باشیم.

وی در خصوص ترفند کارت به کارت به جای استفاده از دستگاه کارتخوان توسط برخی اصناف و مشاغل گفت: تمام اطلاعات کارت به کارت و جابجایی مبالغ از حساب را داریم و رصد ما کامل است و مودیان مالیاتی در صورت تخلف مشمول جریمه خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان تصریح کرد: برای مثال مودیانی که در ماه بیش از ۱۰۰ تراکنش بانکی و یا ۳۵ میلیون تومان گردش مالی داشته باشند حساب‌های آنها تجاری محسوب شده و مشمول مالیات خواهد شد و در روند رسیدگی مالیاتی قرار خواهند گرفت.

حاجی مشهدی در خصوص پزشکانی که با ترفند کارت به کارت حتی به حساب اشخاص دیگر تاکید کرد: پزشکان در گلستان بالاترین مبلغ مالیات را بین مشاغل پرداخت می‌کنند و اکثر پزشکان در استان گلستان به تکلیف مالیاتی خود عمل می‌کنند اما فرار مالیاتی ممکن است در هر صنفی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اعمال قانون پولشویی برای متخلفان گفت: اما شهروندان عزیز بر این نکته توجه داشته باشند، افرادی که به هر دلیلی به حسابشان مبلغی واریز شود و فراخوان بشوند و نتوانند اسناد اثباتی مبنی بر مبالغ واریزی به حسابشان ارائه دهند که حاصل از درآمد شخصی بوده و اثبات شود این مبالغ بابت درآمد افراد دیگر بوده مشمول مجازات‌های قانونی خواهند شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان گلستان متذکر شد: به شدت با فرار مالیاتی برخورد خواهد شد و هیچ صنف و یا شغلی استثناء نخواهد بود و با پیگیری های دادستان عمومی و انقلاب گرگان تاکنون حدود ۵۰ نفر به عنوان افرادی که فرار مالیاتی داشتند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

حاجی مشهدی تاکید کرد: سامانه ۱۵۲۶ و تلفن گویای این شماره آماده دریافت گزارش فرار مالیاتی است و همکاران ما بررسی لازم را در دستور کار قرار خواهند داد.

وی در پایان بیان کرد: هیات بازرسی مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی در استان فعال است و در حال بررسی و پیگیری ویژه پرونده‌های فرار مالیاتی در استان است.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول