اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

هم افزایی اداره مالیات و بخش خصوصی ظرفیت ورزشی گلستان را چند برابر می کند

رئیس هیئت تکواندو استان گلستان گفت: اگر بین بخش خصوصی و اداره مالیات هم افزایی ایجاد شود ظرفیت ورزش استان چندین برابر خواهد شد.

هم افزایی اداره مالیات و بخش خصوصی ظرفیت ورزشی گلستان را چند برابر می کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی نوری عصر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از سال ۹۹ که بنده در خدمت تکواندو استان قرار گرفتم برنامه و چشم انداز این رشته ورزشی را بر کسب مقام های قهرمانی در سطح ملی و اسیایی قرار داده و خوشبختانه در این برنامه دو ساله ورزشکاران این رشته ورزشی در سطح ملی و بین المللی خوب درخشیدند.

وی تصریح کرد: بانوان تکواندو کار استان در ارزیابی فدراسیون تکواندو کشور با مدنظر قرار دادن همه حوزه های کیفی و کمی در شاخص های قهرمانی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی توانستند با جهش بالا رتبه خوب تک رقمی را کسب کرده که رتبه دقیق آن از طریق فدراسیون بزودی اعلام می شود.

رئیس هیئت تکواندو گلستان خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ در سامانه بانک اطلاعاتی تکواندو تعداد ۹ هزارو ۹۰۰ نفر تکواندوی گلستانی ثبت نام کرده بودند که این تعداد با رشد حدود ۳۸ درصد به ۱۳ هزارو ۷۷۶ نفر در سال گذشته رسیده است.از این تعداد هفت هزارو ۷۲۴ نفر آقا و ۶هزارو ۵۲ نفر خانم هستند.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته بانوان با عرضه توانمندیهای خود در این رشته ورزشی موفقیت های خوبی کسب کرده و جمعیت انها در این رشته رشد داشته است.

نوری گفت: همچنین در سامانه بانک اطلاعاتی تعداد ۹۰ استاد اقا و ۴۲ استاد خانم در این رشته در استان گلستان فعال هستند.امسال ۱۷ مربی خانم و ۶ مربی اقا به این تعداد افزوده شدند.

وی بیان کرد: برای نخستین بار در تاریخ تکواندو گلستان، در سال گذشته گلستان میزبان برگزاری چهار دوره اموزشی کشوری بوده که با برگزاری این دوره های اموزشی تعداد مربی های شرکت کننده در این دوره های آموزشی افزایش پیدا کرد.

رئیس هیئت تکواندو گلستان گفت: در حال حاضر در استان گلستان تعداد ۳۰ باشگاه اختصاصی آقا، یک باشگاه اختصاصی خانم و ۵۱ باشگاه تکواندو برای خانم و اقا فعال هستند‌.

وی افزود: در سالهای گذشته استان گلستان دارای سه مربی بین المللی بود که در سال گذشته برای نخستین بار دو مربی بین المللی خانم از این استان انتخاب شدند و تلاش داریم تا این تعداد را افزایش دهیم.

نوری ابراز کرد: در کنار برگزاری دوره های آموزشی، کارگاه های آموزشی مختلف مانند کارگاه داوری با حضور کمیته داوران کشور، کارگاه های دانش افزایی و حقوق ورزشی برای ارتقاء سطح اگاهی مربیان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته تکواندوکاران گلستانی در سکوهای دوم یا سوم مسابقات قرار می گرفتند یاداور شد: در سال گذشته برای نخستین بار ورزشکاران تکواندوکار گلستانی عضو تیم ملی شده و یا در مسابقات مختلف به عنوان  قهرمان جهانی اسیا و مربی ملی انتخاب شدند که افتخار بزرگی برای استان گلستان است.

رئیس هیئت تکواندو گلستان مهمترین چالش این رشته ورزشی را عدم خانه تکواندو برشمرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود ورزشکاران مستعد و کسب قهرمانی های متعدد، استان گلستان فاقد خانه تکواندو است.اگر این خانه در استان فعال و تجهیز شود می توان شاهد میزبانی مسابقات کشوری و اردوهای ملی باشیم.

وی ادامه داد: با رایزنی های انجام شده در حال انعقاد تفاهم نامه ای با اداره کل ورزش و جوانان بوده تا بتوانیم از طریق ماده ۲۷ سوله ورزشی نیمه تمام در ویلا شهر که ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد را تکمیل کنیم. برای تکمیل این سوله به حدود هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز است.فدراسیون تکواندو کشور قول داده در صورت تکمیل و بهره برداری از این سوله به عنوان خانه تکواندو، ان را با اعتبار بیش از ۲ میلیارد تومان تجهیز نماید.

رئیس هیئت تکواندو گلستان بیان کرد: اگر بین اداره مالیات و بخش خصوصی هم افزایی ایجاد شده و بخش بخشودگی ان برای ورزش استان در نظر گرفته شود، ظرفیت ورزش استان در حوزه های مختلف چندین برابر خواهد شد.

وی با ابراز گلایه مندی از برخی مسئولان در عدم وفا به وعده های خود اطهار کرد: برخی از مسئولان قول هایی را به قهرمانان این رشته و یا حمایت از این رشته ورزشی دادند اما در زمان عمل به قول خود وفا نکرده و یا اقدامات انها در شان ورزشکاران قهرمان استان نبوده است.

نوری گفت: شهرداری و شورای شهر گرگان وعده داد به ورزشکاران قهرمان جهان این رشته مبلغ ۲۰ میلیون تومان هدیه دهد که در زمان تجلیل تنها یک میلیون تومان اهدا کرد و یا بخش اسپانسری این رشته را تقویت نماید که هنوز به وعده خود عمل نکرده است.

وی ابراز کرد: هیئت تکواندو استان تلاش میکند تا هزینه های جاری خود و مبالغ در خور شان قهرمانان این رشته را از طریق خیرین ورزشی تامین نماید.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول