اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

نمایش دستاوردهای هسته‌ای امید و نشاط را به جامعه تزریق کرد

امام جمعه کرج با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی کمک می‌کند که امید، انگیزه و نشاط به جامعه تزریق شود.

نمایش دستاوردهای هسته‌ای امید و نشاط را به جامعه تزریق کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، آیت‌الله محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج و نماینده ولی فقیه در استان البرز، امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج، با بیان اینکه نمایشگاه اخیر که در حوزه دستاوردهای هسته‌ای انقلاب اسلامی برگزار شد و مورد توجه و بازدید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفت، گفت: نمایش این دستاوردها دشمن را کور کرده است.

وی با بیان اینکه نمایش موفقیت‌ها موجب ایجاد امید و انگیزه در جامعه می‌شود، افزود: باید در این خصوص اطلاع رسانی کافی وجود داشته باشد.

این مقام مسؤول در ادامه به اهمیتض رورت تقویت امنیت غذایی تاکید کرد و ادامه داد: این مقوله حیاتی با کمک و ایده پردازی بخش کشاورزی قابل پیگیری و رسیدگی است.

وی اضافه کرد: بحث کشاورزی برای کشور ما مهم و حیاتی است و وزارت جهاد کشاورزی باید نسبت به اقتدار غذایی حساس باشد و اجازه تغییر کاربری به اراضی کشاورزی داده نشود چرا که امروز تامین غذا در جهان به ابزار قدرت تبدیل شده است.

امام جمعه کرج با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین، بیان کرد: گاهی اقتدار نظامی به ناچار در برابر اقتدار غذایی مجبور به کرنش می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: زمینی که تبدیل به ویلا شد در واقع تخریب می شود و به درد کشاورزی نمی خورد و باید از اول با قدرت از تخریب اراضی جلوگیری کرد.

امام جمعه کرج برحمایت بیشتر از کشاورزان تاکید کرد و گفت: برنامه ریزی قبل از کشت توسط مسؤولان و بهره برداران ضروری است؛ خرید تضمینی محصولات کشاورزی و حمایت از کشاورزان باید جدی گرفته شود.

حسینی همدانی گفت: به عنوان مثال گاهی میزان عرضه سیب زمینی در بازار زیاد و گاهی کم می شود که کشت محصولات کشاورزی یا جوجه ریزی در واحدهای مرغداری باید به تناسب نیاز داخلی یا صادرات باشد چرا که برخی مواقع تولید بیش از میزان تقاضا و گاهی کمتر از آن است.

وی با بیان اینکه کشور ما مستعد کشت و کار کشاورزی است، افزود: باید برای در دست گرفت بازار غرب آسیا در عرصه صادرات محصولات کشاورزی تلاش لازم صورت گیرد و نباید در بخش کشاورزی خام فروشی داشته باشیم که لازمه آن توسعه صنایع تبدیلی است.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش بر صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و آشامیدنی تاکید کرد، گفت: کشور ما در جغرافیای خشک و نیمه خشک زمین قرار دارد و باید صرفه جویی در مصرف آب راجدی بگیریم.

حسینی همدانی تشدید نظارت بر حفر چاه های آب را ضروری دانست و خواستار مهار و کنترل چاه های غیر مجاز شد؛ نباید بگذاریم به واسطه کم آبی پوشش گیاهی از بین برود و دامنه بیابان‌ها گسترش یابد؛ نباید محصولات پرآب بر در استان کم آب البرز تولید شود ضمن آنکه استفاده از روش های نوین آبیاری باید در اولویت قرار گیرد.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش بر صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی و آشامیدنی تاکید کرد، گفت: کشور ما در جغرافیای خشک و نیمه خشک زمین قرار دارد و باید صرفه جویی در مصرف آب راجدی بگیریم.

حسینی همدانی تشدید نظارت بر حفر چاه های آب را ضروری دانست و خواستار مهار و کنترل چاه های غیر مجاز شد؛ نباید بگذاریم به واسطه کم آبی پوشش گیاهی از بین برود و دامنه بیابان ها گسترش یابد؛ نباید محصولات پرآب بر در استان کم آب البرز تولید شود ضمن آنکه استفاده از روش های نوین آبیاری باید در اولویت قرار گیرد.

قدردانی از مدیریت سیلاب جاده کرج _ چالوس

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش از استاندار و مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی البرز به خاطر مدیریت اصولی و امدادرسانی حادثه سیلاب جاده کرج – چالوس قدردانی کرد.

وی افزود: طی چندروز اخیر شاهد تلاش‌های زیادی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان برای ترمیم خرابی‌های جاده کرج – چالوس و رفع انسداد مجرای آب سد کرج بودیم.

وی بیان کرد: بسیج، هلال احمر، راهداری، شهرداری کرج و سایر دستگاه‌های اجرایی البرز در این حادثه پای کارآمدند و با تلاش شبانه روزی و طاقت فرسا توانستندکاری که ۲ ماه زمان می‌برد را در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

امام جمعه گفت: این اقدامات موجب شد تا تامین آب آشامبدنی مردم از محل سد کرج دوباره به جریان بیافتد ضمن آنکه ترمیم خرابی‌های جاده چالوس با سرعت در حال انجام استاقتدار جمعیتی مسلمین نباید خدشه ببیند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت زادآوری و جمعیت از نگاه اسلام، گفت: اقتدار جمعیتی مسلمین نباید براثر عواملی مانند عقیم سازی مردان و زنان و کاهش ولادت خدشه ببیند.

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: انسان حق ندارد خود را ذلیل کند و باید در برابر مومنان متواضع و در برابر کافران سرسخت و نیرومند بود.

وی تصریح کرد: اگر مسیری طی کنیم که جمعیت کم شود و کفار به عزت ما خدشه وارد کنند خلاف است؛ اینکه جمعیت را می‌گویند کم کنید، بیگانگان از روی دلسوزی برای ما دستوراتی صادر کنند دروغ محض است زیرا آنها خیرخواه ما نیستند.

امام جمعه کرج گفت: طبق قاعده نفی سبیل در اسلام، نباید هیچ کافری بر مسلمان سلطه داشته باشد و سلطه باعث خواری مسلمان شود.

آیت الله حسینی همدانی بیان کرد: ممکن است مبادلات سیاسی و اقتصادی با بیگانگان داشته باشیم اما نباید سلطه بر ما بیابند تابدون اجازه آنها نتوانیم کاری انجام دهیم که اسلام آن را قبول ندارد.

وی تاکید کرد: خدای تعالی کافران را بر مسلمین تسلط نداده است زیرا سلطه بر فرد و اجتماع مسلمین ممنوع است؛ اگر کمی جمعیت سبب شود که سلطه کافران بر مسلمانان باشد جایز نیست.

وی افزود: عقیم سازی مردان و زنان مسلمان و از بین رفتن نیروی کارآمد و عزت و اقتدار مسلمین جایز نیست.

امام جمعه کرج با اشاره به پدیده سقط جنین گفت: از نظر اسلام و تمام ادیان الهی سقط جنین نابخشودنی و حرام است و اسلام از زمان تشکیل جنین تا ولادت دستوراتی داده است.

وی ادامه داد: یکی از القائات شیطان این است که جوانان تن به ازدواج ندهند درحالی که تشکیل خانواده سالم از معضلات اجتماعی جلوگیری می کند و در کانون خانواده زنان و مردان سرنوشت ساز تربیت می.شوند.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی در جامعه، بیان کرد: هر چند موانع ازدواج وجود دارد اما باید با ازدواج آسان این موانع را برطرف کرد.

امام جمعه کرج تاکید کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ای از جمله صدا و سیما برای ترویج ازدواج آسان در جامعه باید پای کار بیایند.

وی با اشاره به نقش برخی بنگاه داران در دمیدن بر افزایش اجاره مسکن و قیمت خانه گفت: این گونه اقدامات به لحاظ دینی و اخروی برای این افراد سودی نخواهد داشت.

شهید چمران الگوی دانشمند با تقوا

امام جمعه کرج با گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران در ۳۱ خرداد ماه سال ۶۰، بیان کرد: این شهید والامقام از زمره پیروان راستین اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) بودند که پا در رکاب مجاهدت در راه خدا گذاشتند.

وی اظهار کرد: شهید چمران الگویی واقعی از علم ودانش، تقوا و تعهد دینی بود که امام خمینی (ره ) این صفات را در وصف آن شهید والامقام بیان کردند؛ همانطور که امام راحل فرمودند شهید چمران جنگنجویی پرهیزکار و استکبار ستیز بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول