اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

امام جمعه رامهرمز: صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران اسلامی است

امام جمعه رامهرمز گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران اسلامی خواهد بود و این در برخورد دشمن با این موضوع کاملا آشکار و واضح است.

امام جمعه رامهرمز: صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رامهرمز، حجت‌الاسلام سید محمدحسین میری ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته رامهرمز با دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: زندگی کردن به سبکی که خداوند و اولیای الهی مقرر فرموده‌اند از مصادیق تقوای الهی است که موجب می‌شود انسان در مسیر رضایت الهی قرار بگیرد.

وی با اشاره به برخی از مصادیق در سبک زندگی  بیان کرد: پرداختن امور مالی و موارد مقرر شده در شارع مقدس از مصادیق تخلق به سبک زندگی اسلامی است و این شباهت یافتن به اخلاق الهی  خواهد بود که مصرح آیات و روایات است و یا اینکه خداوند پرداخت صدقات و زکات را قرض به خداوند معرفی کرده و این بیانگر ارزش پرداختن به این امور مالی است.

امام جمعه رامهرمز تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری صنعت هسته‌ای کلید پیشرفت ایران اسلامی خواهد بود و این در برخورد دشمن با این موضوع کاملا آشکار و واضح است.

وی اضافه کرد: تنوع و فراوانی که صنعت هسته‌ای در تسهیل زیست انسانی و استفاده از مواهب الهی در پی دارد از دلایل اهمیت آن است و صنعت هسته‌ای با تولید سلاح هسته‌ای و انباشت آن کاملا متفاوت است که به هیچ وجه در برنامه کاری ایران اسلامی نیست.

میری خاطرنشان کرد: استفاده در کشاورزی، پزشکی، محیط زیست، تصفیه پساب‌های صنعتی و پسماندهای دارویی و پتروشیمی از جمله کاربردهای صنعت هسته‌ای است که وقتی می‌گوییم مایه پیشرفت کشور است اشاره به این موارد خواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌  تصریح کرد: ولایت خداوند توسط اهل بیت(ع) بر تمام گستره جهان هستی تحقق می‌یابد و اهل بیت(ع) بر اساس آیات الهی مخزن علم الهی هستند و امام جواد(ع) نماد و مظهر تحقق این مهم در جهان هستی و بر ماست که در آستانه شهادت این امام همام به تشریح و تبیین این موارد بپردازیم.

امام جمعه رامهرمز در باب مسائل شهری نیز گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز باعث ایجاد ‌فضای شهری ناهمگون می‌شود و ارائه خدمات را هم با مشکل و معضل مواجه می‌کند، می‌طلبد مسئولان امر در این باره قبل از شروع ساخت غیرقانونی و اتمام آن به موضوع ورود کرده و مانع از این کار شوند.

میری با اشاره به موضوع  صرفه‌جویی در مصرف برق نیز بیان کرد: مردم و ادارات با هماهنگی و همکاری هم نسبت به مدیریت مصرف اقدام کنند و در ساعات اوج مصرف با عدم استفاده از وسایل پرمصرف به استفاده همگان از نعمت برق کمک کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول