اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

مبارزه با قاچاق کالا باید فرهنگ‌سازی شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید فرهنگ‌سازی شده و به صورت مردمی باآن برخورد شود.

مبارزه با قاچاق کالا باید فرهنگ‌سازی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید علی مهاجر شامگاه چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: رشد تولید با ایجاد انگیزه و امیدبخشی به تولیدکنندگان و بخش خصوصی محقق می‌شود و برای تحقق این انگیزه و امید می‌بایست با قاچاق کالا مبارزه کرد.

وی تصریح کرد: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز، جریمه‌های سنگین و آتش زدن آن محصول کالا می‌تواند در کاهش قاچاق کالا تاثیر مستقیم داشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان با بیان اینکه مردمی کردن هر فعالیت با موفقیت همراه خواهد بود خاطرنشان کرد: با استفاده از تشکل‌ها و ظرفیت مردمی می‌توان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز موفق بود و زمانی که اطلاعات و آگاهی مردم در این زمینه افزایش پیدا کند ناخودآگاه پای کار آمده و از هرگونه قاچاق جلوگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: آگاهی بخشی، فرهنگ‌سازی و مردمی کردن مبارزه در گام‌های اول مبارزه با قاچاق کالا بوده و سپس باید با هرگونه جرم در این حوزه برخورد قاطع شود.

مهاجر گفت: در این راستا قرارگاهی تشکیل شده و مجرمان بنا به نوع جرم و سابقه‌ای که دارند جریمه و مجازات می‌شوند.

وی با بیان اینکه یک مدیرانقلابی می‌تواند مدیریت خوبی در رفع مشکلات مردم داشته‌باشد ابراز کرد: مدیر انقلابی مدیری دلسوز سازمان، نظام و مردم بوده و مشکلات را بصورت عملی حل کند.تنها حرف زدن در مورد معضلات و مشکلات کافی نبوده و باید دلسوزانه و جهادی در راستای منفعت مردم حل شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان یادآور شد: برای نظارت بیشتر بر امور و جلوگیری از هرگونه قاچاق کالا و ارز، در سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان در حوزه بروزرسانی تجهیزات و امکانات مراقبتی و بازرسی مصوباتی خواهیم داشت.

وی گفت: خوشبختانه استان گلستان دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی بوده و اجازه ندهیم برخی از افراد مغرضانه با استفاده از این ظرفیت‌ها افراد انقلابی و دلسوز واقعی را تخریب نکنند بلکه از این ظرفیت به نفع مردم بهره ببریم.

مهاجر با اشاره به انتصابات انجام شده در استان گلستان بیان کرد: خوشبختانه سامانه انتصابات در استان فعال بوده و هرفردی در هر سمت و جایگاهی که قرار می‌گیرد در این سامانه با مشخصات ریز(جنسیتی، قوم، تحصیلات و غیره) درج می‌شود و به همین دلیل آمار و اطلاعات ارائه شده در حوزه انتصابات بسیار دقیق و به روز است.

وی ابراز کرد: در این انتصابات تلاش شده تا از بستگان و فامیل و یا به اصطلاح" پسرخاله مسئولان" استفاده نشود و شایسته‌سالاری و تخصص در انتخاب مسئول مورد توجه قرار گیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول