اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

روند تولید موادمخدر در افغانستان افزایشی بوده است

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: منشأ اولیه موادمخدر کشور افغانستان است و در طول سال‌های اخیر میزان تولید موادمخدر در این کشور روند افزایشی داشته است.

روند تولید موادمخدر در افغانستان افزایشی بوده است

به گزارش خبرنگار رفاه اجتماعی خبرگزاری فارس،نشست سه جانبه همکاری جمهوری اسلامی ایران با سازمان ملل متحد و پاکستان با موضوع ابتکار سه جانبه در تهران در مسیر مبارزه با مواد مخدر با حضور وزارت و مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران، سازمان ملل متحد و کشور پاکستان در تهران آغاز شد.موضوع این نشست مواد مخدر است و به همین جهت قرار است تفاهم نامه‌هایی منعقد شود.

اسکندر مؤمنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر در نشست مقامات عالی و وزرای جمهوری اسلامی پاکستان و سازمان ملل متحد که در چارچوب ابتکار سه‌جانبه با حضور موادمخدر برگزار شد، اظهار کرد: این نشست به مدت دو روز در تهران تشکیل شد که مقامات مسؤول سازمان ملل متحد کشور پاکستان و مقامات جمهوری اسلامی ایران در آن حضور داشتند.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسات مشترک با سازمان ملل متحدد و جمهوری پاکستان تأکید کرد: بحث‌های کارشناسی در این جلسات مطرح شد که تأکید می‌شود منشأ اولیه موادمخدر کشور افغانستان است و در طول سال‌های اخیر میزان تولید موادمخدر در این کشور روند افزایشی داشته است و این زنگ خطری برای تمامی کشورهای دنیا و منطقه به شمار می‌آید که باید با آن مقابله کرد.

مؤمنی گفت: یکی از بحث‌های کارشناسی دیگر پلیس مبارزه موادمخدر ایران و پاکستان بود که این گفت‌وگوها صورت گرفت و به این نتیجه رسیدند که تمرکز اصلی بر موضوع کشت موادمخدر و کنترل آن در افغانستان باشد و باید این ابراز نگرانی را از افزایش میزان موادمخدر در این کشور داشته باشیم.بر اساس تفاهم بین سازمان ملل متحد و دولت پاکستان مقرر شد تا ما به بندهای امضاء شده این تفاهم‌نامه متعهد باشیم و در تلاش باشیم تا تمامی بندهای این تفاهم‌نامه اجرا شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر همچنین با اشاره به قدردانی سازمان ملل متحدد از جمهوری اسلامی برای مبارزه با موادمخدر گفت: در این سند از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حوزه مبارزه با موادمخدر قدردانی شد و سازمان ملل نیز اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران رتبه نخست در کشفیات موامخدر را در دنیا به خود اختصاص داده است. دو کشور ایران و پاکستان همسایه افغانستان هستند و تولید و کشت موادمخدر می‌تواند تمام این کشورها را تحت تأثیر خود قرار دهد از این رو می‌طلبد تا ایران و پاکستان و سازمان ملل همکاری مطلوبی را در راستای مبارزه با موادمخدر داشته باشند.

شاه زین بگتی وزیر کنترل مواد مخدر پاکستان هم  در این نشست با مهم خواندن توجه به مبارزه با موادمخدر در مرزها گفت: ما همواره به دنبال انسداد مرزها در بحران مبارزه با موادمخدر و کشت آن بوده‌ایم این‌ها از افغانستان نشأت گرفته که به نسل جوان آسیب می‌زند و ما به آن آگاه هستیم.

وی ادامه داد: پلیس ما در دفاتر خودشان جان‌های بسیاری را فدا کرده‌اند تا موادمخدر به دست جوانان نرسد و البته این وظیفه ما است و ما این مسیر را متوقف نمی‌کنیم.

در ادامه الکساندر فدولف نماینده کشوری دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحدد در این نشست و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درباره اینکه آیا نشستی را با دولت افغانستان و طالبان برای کاهش میزان سطح کشت خشخاش صورت داده‌اید، گفت: طبیعتا ما دفتری در کابل داریم و سازمان‌های مختلف در افغانستان این روند را به طور میدانی بررسی می‌کنند و ما یک چارچوب برای مقابله با بحران بشردوستانه در کشور داریم که بنابراین نیاز است با همتاهای ما در آن کشور صحبت کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول