اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

اولین دوره نمایشگاه محصولات و فناوری‌های محرومیت‌زدا آغاز شد

اولین دوره رویداد و نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا، «آبادیران»، از امروز در مصلای بزرگ امام خمینی آغاز به کار کرد و تا ۲۵ خرداد پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

اولین دوره نمایشگاه محصولات و فناوری‌های محرومیت‌زدا آغاز شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا با عنوان «آبادیران» با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، رضا اسدی‌فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، عوامل کمیته امداد خمینی (ره) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار شد.

رویداد آبادیران با شعار «نوآوری برای آبادانی» و با هدف اتصال زیست‌بوم نوآوری و دانش‌بنیان ایران با چالش‌های مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته و کمک به توسعه این مناطق از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور از ۲۳ تا ۲۵ خردادماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مردمی کردن اقتصاد ملی به کمک دانش‌بنیان‌ها

رضا اسدی‌فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و رئیس نمایشگاه آبادیران، یا اشاره به شکل‌گیری زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور بیان کرد: رویداد آبادیران، یک کار جهادی در حوزه علم و فناوری است که قصد دارد به قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان، خلاق و فناوری که در ۱۰ سال گذشته شکل گرفته‌اند، کمک کند که در زمینه محرومیت‌زدایی نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: آبادیران به دنبال تحقق دو رسالت مهم مردمی‌کردن اقتصاد ملی و درگیرکردن حوزه‌های مختلف اقتصادی با دانش‌بنیان‌هاست و تلاش می‌کند همه توانمندی‌هایی که به حل مسائل مناطق محروم و ثروت‌آفرینی در این مناطق کمک می‌کند.

اسدی‌فرد تأکید کرد: برنامه ملی آبادیران با ایجاد هم‌دلی و هم‌افزایی بین نهادها و بخش‌های حاکمیتی، سکوها و پلتفرم‌هایی برای ارتباط این نهادها با دانش‌بنیان‌ها و نهادهای تأمین مالی ایجاد خواهد کرد.

به ایجاد اشتغال استاندارد و به‌صرفه در مناطق محروم

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان برنامه آبادیران را زمینه‌ای برای هم‌راستایی و همراهی همه نهادهای دولتی و غیر دولتی فعال در حوزه محرومیت‌زدایی دانست و اظهار کرد: آبادیران، یک برنامه همکاری مستمر است که آبادانی مناطق محروم را با جزء فناوری همراه کرده است. کنار هم قرارگرفتن این نهادها موجب هم‌افزایی، حفظ بسیاری از منابع و برکت فراوان خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: آبادیران به دنیال استانداردسازی و به‌صرفه‌سازی اشتغال و تولید در بنگاه‌های کوچک است و کمک می‌کند همه مردم نتیجه ۲۰ سال تأکید مقام معظم رهبری بر علم و فناوری را در زندگی و سفره خود ببینند.

دهقانی تأکید داشت: مناطق محروم، در ظرفیت‌های سرزمینی، محروم نیستند. این مناطق دارای فرصت‌های بکر و دست‌نخورده و ظرفیت‌های انسانی سرشار از استعدادهای جوان و پر انرژی هستند. محرومیت این مناطق از جنس محرومیت توجه است.

او در خصوص نمایشگاه آبادیران اشهار کرد: آبادیران به کمک نهادهای انقلابی، توجه شرکت‌های دانش‌بنیان را به فرصت‌های سرزمینی و انسانی جلب خواهد کرد و بازاری را برای دانش‌بنیان‌های محرومیت‌زدا ایجاد خواهد کرد.

رویداد آبادیران، با همکاری و مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، بنیاد مستضعان، کمیته امداد امام خمینی (ره) و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برگزار می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول