اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

در «آبادیران» گروه‌های جهادی به نخبگان دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق وصل می‌شوند

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان از برگزاری نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا از ۲۳ تا ۲۵ خردادماه و با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان خبر داد.

در «آبادیران» گروه‌های جهادی به نخبگان دانش‌بنیان و شرکت‌های خلاق وصل می‌شوند

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، نشست خبری نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا با عنوان «آبادیران» با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و رضا اسدی‌فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شد. این رویداد با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از طریق معرفی ظرفیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برگزار خواهد شد. آبادیران محلی برای پاسخ به چالش‌ها، ایجاد اشتغال پایدار، توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور محرومیت‌زدایی خواهد بود.

شروع برنامه ملی محرومیت‌زدایی با حضور بیش از ۳۰۰ دانش‌بنیان در نمایشگاه آبادیران

رضا اسدی‌فرد، معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان رویداد آبادیران را شروعی برای برنامه ملی محرومیت‌زدایی آبادیران دانست و اظهار داشت: دغدغه هر ایرانی، چشاندن طعم پیشرفت و ایجاد توازن در کشور است. آبادیران زمینه نقش‌آفرینی بازیگران مختلف از شرکت‌های دانش‌بنیان گرفته تا نهادها و دستگاه‌های حاکمیتی را در رفع محرومیت‌ها فراهم خواهد کرد. آبادیران شروعی بر یک برنامه ملی و حرکت جهادی برای حرکت خدمات و توانمندی‌های دانش‌بنیان به سمت اقشار و مناطق محروم کشور است که در دور جدید معاونت علمی وفناوری به صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی در خصوص شرکت‌ها و نهادهای حاضر در نخستین نمایشگاه و رویداد آبادیران تشریح کرد: در نمایشگاه آبادیران، بالغ‌بر ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان حضور خواهند داشت و در ۵ حوزه توانمندی‌های خود را در معرض دید مردم و نهادها قرار خواهد داد. ۳۱ گروه جهادی، سازمان و نهاد مسؤول در این زمینه حضور خواهند داشت و چالش‌ها و مسائل اقشار محروم را به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فناوران متصل خواهد کرد.

اتصال فرصت‌ها و ظرفیت‌های مناطق محروم به شرکت‌های خالق ارزش

روح‌الله دهقانی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این نشست با تأکید بر فرصت‌های موجود در مناطق محروم اظهار کرد: مناطق محروم ما در ظرفیت‌ها، استعدادها و قابلیت‌های خدادادی و شاخصی دارند و از محرومیت توجه رنج می‌برند. اگر به فرصت‌های توسعه‌ای این مناطق توجه شود، ظرفیت‌های فراوانی از آب‌وهوای مناسب و معادن گرفته تا فرصت‌های صادراتی در این مناطق برای نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها وجود خواهد داشت.

وی برنامه آبادیران را در تشکیل زنجیره ارزش محصولات محرومیت‌زدا مؤثر دانست و افزود: در برنامه ملی آبادیران، حضور ۲۸ دستگاه اجرایی و بیش از ۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان که تجربه کار در مناطق محروم را دارند و کنار هم قرارگرفتن آن‌ها یک برکت و فرصت بزرگ است. از نتایج این رویداد، ایجاد احساس تعلق و افزایش علاقه به خدمت به کشور، متصل کردن شرکت‌های خالق ارزش به فرصت‌های اقتصادی، نیازها و ظرفیت‌های مناطق محروم خواهد بود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در ادامه تأکید کرد: برنامه آبادیران تا سال آینده فرصت‌های بسیاری را کشف و تعداد زیادی کسب‌وکار ایجاد خواهد کرد و در سال‌های آتی نیز به صورت جدی‌تر و آگاهانه‌تر دنبال خواهد شد.

به گزارش فارس، نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا با نام «آبادیران» در راستای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از تاریخ ۲۳ تا ۲۵ خردادماه 1402 در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول