اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

زن در غرب «اسیر» است، در اسلام «امیر»

قائم مقام فرهنگستان علوم قرآنی گفت: جنبش سرمایه‌دار همواره تلاش می‌کند محور جاذبه‌ای را برای زنان تعریف کند و همزمان بین آنها و محورِ تعریف شده، فاصله بیندازد و زن را به اسارت در بیاورد.

زن در غرب «اسیر» است، در اسلام «امیر»

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نشست اندیشه ورزی تخصصی حلقه های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی با حضور حجة الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند، قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی، طی سخنانی جذاب، از نقشِ حلقه‌های میانی در فرهنگ‌سازی پرده برداشتند.

در بخشی از سخنان این خطیب و واعظِ جهادی، در مورد پشت صحنه شعار «زن، زندگی، آزادی» در غرب افشاگری‌هایی صورت گرفت.

قائم مقام فرهنگستان علوم قرآنی در مورد حلقه‌های میانی و نقش آن در فرهنگ سازی، این چنین گفت : «حلقه‌های میانی، مسئولیت رسمی ندارند اما قدرت کنشگری بالایی دارند. به دلیل مسئولیت پذیری، سواد کنشگری به صورت ذاتی در وجودشان نهادینه است. انگیزه‌ی این را دارند که به یک حوزه نفود کنند و حداکثر تاثیرگذاری را روی آن داشته باشند»

وی همچنین در مورد مقوله‌ی حجاب گفت: حجاب یک پدیده‌ی چندوجهی، پیچیده و چند لایه است و نوع مقابله با بد و بی حجابی نیز، پیچیده و دشوار است.

حجة الاسلام و المسلمین پیروزمند با تاکید بر گفتمان کریمخانی در جامعه گفت : «حلقه‌های میانی حداقل سه نقش مهم را ایفا می‌کنند: گفتمان سازی، مطالبه گری و خدمات دهی، حلقه‌های میانی اعتیادی به مسئولیت رسمی ندارند و مهم‌ترین هدفشان تبدیل گفتمان به گفتمان علمی است.مانند زنِ‌ خانه‌داری که از خانه‌داری خود، احساس حقارت نمی‌کند و چه بسا، آن را بستری برای تربیت فرزندان و تربیتِ نسل‌های آینده می‌داند، دقیقاً برعکس غرب و جنبش سرمایه‌گذاری که زنانی که شغل و درآمدی ندارند را حقیر و ناچیز می‌داند.

ووی افزود:  اما در بخش مطالبه گری، هرکسی که صاحب امضا، مسئولیت و قدرتی است باید پاسخگو باشد. این مطالبه گری به دور از خشونت است. و اما بخش سوم و پایانی، خدمان دهی است. خودمان را به عنوان یک فعال فرهنگی مطرح کنیم که گوشه‌ای از بارِ مسئولیت سنگینِ مسئولین را برداریم.

همچنین او در ادامه گفت: موازنه در اجتماع، از اهمیت فراوانی برخوردار است. موازنه تابع جاذبه است و جاذبه، تمامیِ حرکات و اتفاقات را مدیریت می‌کند. اصولاً توازن در جامعه از فساد جلوگیری می‌کند. مردم و مسئولین، زمانی که حس کنند در یک ظرف قرار دارند، به یکدیگر متمایل می‌شوند.

قائم مقام فرهنگستان علوم قرآنی گفت: این موازنه در جوامع غربی وجود ندارد. جنبش سرمایه‌دار همواره تلاش می‌کند محور جاذبه‌ای را برای زنان تعریف کند و همزمان بین آنها و محورِ تعریف شده، فاصله بیندازد و زن را به اسارت در بیاورد.

وی ادامه داد: تمایل به همجنس گرایی در جوامع غربی، به رسمیت شناختن آن و ترغیب همگان به این فحشا، از دستاوردهای جاذبه سازی است. توسعه‌ی لذت از عوامل مخربی است که به بردگی زنان در غرب، شدتِ دوچندانی بخشیده است.

در بخش دوم این جلسه‌ی مهم، حجة الاسلام و المسلمین محمدرضا زیبایی نژاد، رئیس مرکز تحقیقات زن و خانواده به ابعاد و لایه‌های بحث حجاب پرداخت.

در مهمترین بخش این سخنرانی، تاکید کرد که: این قضیه که فردگرایی اهمیت پیدا می‌کند، خیانت زیاد می‌شود و نگاه افراد به مسئله‌ی ازدواج تغییر می‌کند، تغییراتی است که غرب برای کشورهای جهان سوم تعریف کرده. وی در مثالی زیبا، این نکته را خاطر نشان کرد:

مانند قهرمان پرورش اندامی که سالها زحمت کشیده، تیمِ چند نفره‌ای او را حمایت و تربیت کرده‌اند ولی زمانی که قهرمان می‌شود و روی سکو می‌رود، تمام افتخارات را به نام خود سند می‌زند و به پشتوانه‌ای فردیت،‌ جام و مدال قهرمانی را میگیرد.

شایان ذکر است، این همایش به همت دبیرخانه گام دوم انقلاب اسلامی فارس، کمیته حلقه های میانی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری، استانداری فارس، آستان مقدس احمدی و محمدی و اداره کل تبلیغات اسلامی فارس برگزار گردید.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول