اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حجاب لازمه سلامت روان جامعه و حفظ ارزش زن است

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز گفت: در دنیا بعد از ائمه معصومین حضرت امام خمینی(ره) شخصی است که زن را درک کرد و تعابیر بسیار شگفت انگیزی درباره زنان داشت که ما با این نوع معرفت نسبت به زن اصلا شناختی نداریم.

حجاب لازمه سلامت روان جامعه و حفظ ارزش زن است

علی شیرازی عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز در گفتگو با خبرنگار فارس در خصوص جایگاه زن از دیدگاه امام خمینی (ره) اظهار داشت: به نظر من در دنیا بعد از ائمه معصومین حضرت امام خمینی(ره) شخصی است که زن را درک کرد و تعابیر بسیار شگفت انگیزی درباره زنان داشت که ما با این نوع معرفت نسبت به زن اصلا شناختی نداریم. 

او ادامه داد: حضرت امام در خصوص زنان می‌فرمایند، اگر زنان نبودند انقلاب پیروز نمیشد و انقلاب ما مدیون زن ها است، یک نفر که بنیانگذار انقلاب و درهم کوبنده ۲۵۰۰ سال نظام شاهنشاهی است می‌گوید زن ها اگر نبودند ما پیروز نمیشدیم؛ ابن چه جایگاه و مقام بزرگی است که به زنان نسبت می‌دادند ؟

من واقعا دلم میخواهد اینهایی که صحبت از زندگی و زن و آنچه که مشترک لفظی است به نام آزادی بیایند و آزادی را معنی کنند که بعید می‌دانم کسی بتواند معنی درست آن را بیان کند. 

او به شعار زن زندگی آزادی و عملکرد امام در این باره اشاره کرد و گفت: کسانی که این شعار را ندانسته سر می‌دهند بیایند بدون قضاوت و پیش داوری؛ عمل و رفتار و اندیشه امام را از خانه خودشان و با همسر و دخترانشان برسی کنند و ببینند که زن و زندگی و آزادی کجا باهم جمع شده است؟ در اندیشه امام یا اندیشه لیبرالیسم؟ 

او افزود : به نظر من یکی از ظلم هایی که ما به خودمان و نسل جوان کردیم عدم معرفی حضرت امام به نسل جدید است، جوانان به درستی نمی‌دانند که امام کیست، چه ویژگی هایی داشت، چگونه زندگی کرد، چگونه اندیشید و چگونه خود خط عمل و اندیشه بود، جوانان و دانشجویان ما باید جماران امام و در کنار آن کاخ نیاوران و سعد آباد و مظاهر طاغوتی و تجملاتی نظام شاهنشاهی را ببیند و مقایسه کند که امام کجا زندگی می‌کرد و برخلاف سخنانش زندگی و عمل نمی‌کرد و آن را درک کنند. 

شیرازی به نظر امام نسبت به مظاهر تمدن مدرن اشاره کرد و به نقل از ایشان گفت: برای مثال حضرت امام  درمورد  سینما میگفت ما با سینما مخالف نیستیم با با فحشا مخالفیم؛ یا مثالی دیگر اینکه هنگامی که خانم خبرنگار  بی‌حجاب در پاریس نزد امام رفت و گفت اینکه شما مرا بدون حجاب پذیرفتید نشانه روشن‌فکری شما است که حضرت امام به او گفتند چه کسی گفته من با شما موافق هستم و شما را پذیرفتم و اینکه چه کسی گفته که نیاز است ما برای روشن‌فکری به مظاهر تمدن غرب مثل بی‌حجابی متصل شویم، اسلام به اندازه کافی سرشار از نبوغ و تعالی است و هیچگاه با این لکه های ننگ  آذین بندی نخواهد شد. 

او در ادامه به دیدگاه بنیانگذار انقلاب در خصوص حجاب اشاره کرد و گفت: حضرت امام در خصوص حجاب و حجاب قانونی،( تاکید می‌کنم حجاب قانونی نه حجاب اجباری چراکه کسی که حجاب را اجباری می‌داند قصد تخریب نظام را دارد)، مویید قانون بودند همانطور که رهبری الان هستند و بر سلامت روان جامعه تاکیید دارند و به خاطر حفظ ارزش زن تاکیید دارند که پوشش داشته باشند. 

او به آزادی از دیدگاه امام خمینی (ره)اشاره کرد و افزود: امام فرمودند زن ها در حکومت اسلامی آزاد هستند به همان معنا که انسان آزاد است، آزادی صفت انسانیت است نه صفت جنسیت که مذکر و مونث داشته باشد. 

او در آخر افرود: شاه می‌گفت ما به مردم آزادی می‌دهیم در صورتی که امام گفته اند آزادی را خدا به انسان داده است و بندگان چه کاره اند که بخواهند آزادی بدهند یا صلب کنند.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول