اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

برگزاری دوره‌های آموزشی داوری و مربیگری «زو» در خراسان جنوبی

دبیر هیئت کبدی خراسان‌جنوبی گفت: برای نخستین بار دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری رشته کبدی «زو» در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی داوری و مربیگری «زو» در خراسان جنوبی

علیرضا چاجی، دبیر هیئت کبدی خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: بازی بومی و محلی «زو» که از پیشینه چندین ساله‌ای در مناطق روستایی و عشایری خراسان جنوبی برخوردار است در گذر زمان برای قشر نوجوان و جوانان این مرز و بوم‌ به ورطه فراموشی می‌گراید.

وی افزود: امروزه‌ از بازی بومی و محلی «زو» خراسان جنوبی به عنوان رشته کلاسیک کبدی یاد می‌شود و دارای ساختاری سازمانی فدراسیون و هیئت‌های ورزشی استانی و شهرستانی می‌باشد.

دبیر هیئت کبدی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: آنجای که مسابقات رسمی و کلاسیک رشته کبدی «زو» به صورت رقابت‌های کشوری، منطقه‌ای و خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود، لذا در حوزه آموزش داوران و مربیان بومی استان برنامه‌ریزی‌های مدونی صورت گرفته است.

چاجی یادآور شد: در راستای شناسایی استعدادهای بالقوه، ترویج رشته ورزشی کبدی«زو» و تربیت داوران و مربیان متعهد خراسان جنوبی دوره‌های آموزشی با حضور مدرسان توانمند فدراسیون در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار دوره داوری درجه ۳ کبدی «زو» و همچنین دومین دوره مربیگری درجه ۳ «زو» در نیمه‌اول تیرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهرستان بیرجند برگزار و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره‌ها می‌توانند با هیئت کبدی مرکز استان و شهرستان‌ها در تماس باشند.

پایان‌پیام/۶۹۰۱۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول