اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تسلیت «پوتین» و رؤسای جمهور منطقه به «تاکایف» در پی آتش‌سوزی گسترده در قزاقستان

رؤسای جمهور روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان و ترکمنستان در پیام‌های جداگانه به رئیس جمهور و مردم قزاقستان، حادثه تلخ آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های «آبای» و کشته شدن جنگلبانان را تسلیت گفتند.

تسلیت «پوتین» و رؤسای جمهور منطقه به «تاکایف» در پی آتش‌سوزی گسترده در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در ارتباط با آتش سوزی مهیب در منطقه «آبای» به «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان تسلیت گفت.

رئیس جمهور روسیه گفت: در ارتباط با آتش سوزی‌های گسترده جنگل‌ها و فاجعه‌ای که مناطق شرقی قزاقستان را در برگرفته صمیمانه تسلیت می‌گویم.

وی نوشت: من مطمئن هستم که بر عواقب غم انگیز فاجعه طبیعی لجام گسیخته غلبه خواهید کرد و مناطق آسیب دیده به زندگی عادی باز خواهند گشت.

در پیام «امامعلی رحمان» رئیس‌جمهور تاجیکستان نیز آمده است: خبر آتش‌سوزی‌های گسترده و خسارات فراوان در منطقه آبای در شرق قزاقستان که تلفات جانی را در پی داشت، باعث ناراحتی عمیق اینجانب شد.

رئیس جمهور تاجیکستان ضمن ابراز تسلیت و همدردی با تمام مردم برادر قزاقستان و بستگان قربانیان ابراز اطمینان کرد که با تلاش دولت و مردم قزاقستان دوست پیامدهای این فاجعه در آینده نزدیک برطرف خواهد شد.

«سادیر جباراف» رئیس جمهور قرقیزستان نیز در پیامی در ارتباط با تلفات جانی در اثر آتش‌سوزی جنگل‌های شرق قزاقستان به «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور این کشور تسلیت گفت.

جباراف گفت: از طرف مردم قرقیزستان و از طرف خودم عمیق‌ترین تسلیت را در رابطه با حادثه آتش سوزی جنگل‌های شرق قزاقستان ابراز می‌کنم.

وی افزود: من در درد و تلخی یک فقدان جبران ناپذیر شریک هستم، از شما می‌خواهم حمایت صمیمانه ما را از خانواده‌ و دوستان افراد کشته شده در این حادثه و دعا برای شفای عاجل همه مصدومین پذیرا باشید.

«سردار بردی‌محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان نیز در ارتباط با آتش‌سوزی‌ گسترده در جنگل‌های منطقه «آبای» قزاقستان که تلفات انسانی برجای گذاشت، به «قاسم ژامرت تاکایف» رئیس جمهور این کشور پیام تسلیت ارسال کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان در این پیام به نمایندگی از مردم، دولت کشورش و همچنین از طرف خود ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ها و دوستان قربانیان احیا سریع مناطق آسیب‌دیده را آرزو کرد.

امروز مشخص شد که جسد ۱۴ کارمند جنگلداری پیدا شد که تماس با آنها در ۸ ژوئن قطع شده بود.

منطقه آتش سوزی به ۶۰ هزار هکتار رسیده و در حال حاضر هزار نفر به همراه آتش نشانان، ارتش و ۸ هلیکوپتر درگیر خاموشی آن هستند.

شایان ذکر است که «یوری ایلین» وزیر شرایط اضطراری قزاقستان از سمت خود برکنار شد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول