اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأمین برق قرقیزستان از روسیه برای نخستین بار

شرکت انرژی روسیه «Inter RAO »به صورت ترانزیت از طریق سیستم انرژی یکپارچه قزاقستان به قرقیزستان برق صادر می‌کند.

تأمین برق قرقیزستان از روسیه برای نخستین بار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، شرکت انرژی روسیه «Inter RAO »به صورت ترانزیت از طریق سیستم انرژی یکپارچه قزاقستان به قرقیزستان برق صادر می‌کند.

حجم عرضه برنامه ریزی شده برای سال 900 میلیون کیلووات در ساعت است. در حال حاضر عرضه تا 400 مگاوات در ساعت است. محدوده تحویل را ظرفیت شبکه‌های برق قزاقستان را تعیین می‌کند.

شرکت انرژی روسیه اعلام کرد اگر بتوان ظرفیت ترانزیت را افزایش داد، طرف روسی آماده است تا به قرقیزستان در حجمی که کسری موجود را به طور کامل پوشش دهد، عرضه کند که بر اساس اطلاعات موجود به 3 میلیارد کیلووات ساعت می‌رسد.

قرقیزستان با چه قیمتی برق از روسیه می‌خرد، معلوم نیست. بیشکک تنها در فوریه 2023 حدود 62 میلیون و 50 هزار کیلووات ساعت برق از عشق آباد به مبلغ 161 میلیون و 580.7 هزار سوم خریده است. هزینه هر کیلووات ساعت 2.6 سوم بود. قرقیزستان نیز از کشور همسایه قزاقستان برق خریداری کرده است.

شایان ذکر است امروزه در آسیای مرکزی یک بحران انرژی وجود دارد. کشورهای منطقه به ویژه قرقیزستان در سال 2022 واردات برق از ترکمنستان را آغاز کردند که به ویژه در فصل زمستان به یک راه نجات تبدیل شد.

« Inter RAO » یک شرکت با دارایی‌های متنوع هلدینگ انرژی در روسیه و همچنین در اروپا و مشترک المنافع کشورهای مستقل است. این شرکت تنها اپراتور صادرات و واردات برق در فدراسیون روسیه است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول