اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کاهش ذخایر طلا و ارز ازبکستان برای دومین ماه متوالی

بانک مرکزی ازبکستان اعلام کرد ارزش ذخایر طلا و ارز این کشور بر اساس نتایج اول ژوئن با کاهش 837 میلیون و 900 هزار دلاری در سطح 34 میلیارد و 370 میلیون دلار قرار گرفته است.

کاهش ذخایر طلا و ارز ازبکستان برای دومین ماه متوالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک مرکزی ازبکستان اعلام کرد ارزش ذخایر طلا و ارز این کشور بر اساس نتایج اول ژوئن با کاهش 837 میلیون و 900 هزار دلاری در سطح 34 میلیارد و 370 میلیون دلار قرار گرفته است.

ذخایر طلا و ارز ازبکستان برای دومین ماه متوالی است که کاهش می‌یابد.

نرخ ذخایر طلا با 980 میلیون و 600 هزار دلار کاهش به 23 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید. حجم فیزیکی این فلز گرانبها به 0.3 میلیون اونس تروا (9.3 تن) تا 11.9 میلیون تروا اونس (حدود 370.1 تن) کاهش یافته است. این به آن معنی باشد که ازبکستان در ماه می طلا صادر کرده است.

اما به احتمال قوی، فروش طلا منجر به افزایش متناسب ذخایر ارزی نشده است. با این حال، آنها به 9 میلیارد و 930 میلیون دلار (158 میلیون و 200 هزار دلار) کاهش یافتند. ذخایر ارزی از ابتدای سال جاری میلادی 1 میلیارد و 550 میلیون دلار کاهش یافته است.

در این میان نرخ طلا در ماه می کمی از 2034 تا 1987.3 دلار در هر اونس کاهش یافته است.

ذخایر موجود بیش از واردات کشور در سال 2022 میلادی است که در سطح 30 میلیارد و 670 میلیون دلار قرار گرفته است. طبق توصیه‌های سازمان‌های بین‌المللی برای کشورهای در حال توسعه، ذخایر باید حداقل سه ماه واردات را پوشش دهد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول