اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

کاهش 230 میلیون دلاری ذخایر طلا و ارز در ازبکستان

بانک مرکزی ازبکستان اعلام کرد ذخایر طلا و ارز این کشور در مقایسه با اول ماه آوریل سال جاری میلادی 230 میلیون دلار کاهش یافته است.

کاهش 230 میلیون دلاری ذخایر طلا و ارز در ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک مرکزی ازبکستان اعلام کرد ذخایر طلا و ارز این کشور در مقایسه با اول ماه آوریل سال جاری میلادی 230 میلیون دلار کاهش یافته است.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، ذخایر بین المللی رسمی ازبکستان بر اساس نتایج اول می سال جاری میلادی در سطح 35 میلیارد و 200 میلیون دلار قرار گرفته است.

ذخایر ارزی 181 میلیون و 400 هزار دلار کاهش یافته و در سطح 9 میلیارد و 930 میلیون دلار قرار گرفته است. در ماه نوامبر سال گذشته میلادی نیز ارزش این ذخایر حجم به کمتر از 10 میلیارد دلار افت کرده بود.

بر اساس این گزارش، ذخایر طلای ازبکستان از نظر پولی در سطح 24 میلیارد و 200 میلیون دلار قرار گرفته است. این رقم نسبت به ماه قبل 50 میلیون دلار کمتر است.

تناژ طلا در ذخایر نیز کمی کاهش یافته و در سطح 12.2 میلیون اونس تروا (379.46 تن) قرار گرفته است. در ماه آوریل قیمت این فلز گرانبها در بورس‌های جهانی حدود 2000 دلار در هر اونس در نوسان بود.

خبرگزاری «اسپوت» پیشتر اعلام کرده بود که در سال گذشته میلادی حجم سپرده‌های مردم به صورت صوم (واحد پول ملی ازبکستان) 50 درصد افزایش یافته است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول