اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تشییع پیکر محافظ رهبر انقلاب در دوران دفاع مقدس

پیکر پاک و مطهر سردار شهید سعید عبدالخانی محافط رهبر انقلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس و از جانبازان 70 درصد با حضور اقشار مختلف مردم در شوش دانیال تشییع شد.

تشییع پیکر محافظ رهبر انقلاب در دوران دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از شوش دانیال، آیین تشییع پیکر پاک و مطهر سردار شهید سعید عبدالخانی محافظ رهبر انقلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس و از جانبازان 70 درصد با حضور اقشار مختلف مردم در شوش دانیال برگزار شد.

در این آیین که عصر امروز شنبه 20 خردادماه سال 1402 در حرم حضرت دانیال نبی(ع) برگزار شد جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، جانبازان، دوستان و همرزمان سردار شهید سعید عبدالخانی حضور داشتند.

همچنین سید عطاءاله موسوی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شوش و جمعی از اعضای شورای شوش دانیال نیز در آیین تشییع پیکر پاک و مطهر سردار شهید سعید عبدالخانی محافط رهبر انقلاب در دوران هشت سال دفاع مقدس شرکت کردند.

در این آیین که جمعی از روحانیون نیز حضور داشتند آیت‌الله سید محمد امام زعیم حوزه‌های علمیه شوش دانیال بر پیکر پاک و مطهر سردار شهید سعید عبدالخانی نماز اقامه کرد و سپس همشهریان این شهید با او وداع کردند.

پس از برگزاری آیین تشییع، پیکر پاک و مطهر سردار شهید سعید عبدالخانی به گلزار شهدای شوش دانیال انتقال یافت و در جوار دیگر شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس آرام گرفت.

جانباز 70 درصد شهید سعید عبدالخانی در دوران هشت سال دفاع مقدس همراه با دیگر رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته تا از دین و میهن دفاع کند.

وی در دوران دفاع مقدس به مدت 2 سال به‌عنوان محافظ رهبر معظم انقلاب اسلامی که آن زمان رییس جمهور بودند خدمت کرد و پس از آن با اجازه ایشان به جبهه رفت.

این دلیرمرد خوزستانی در اسفند ماه سال 1362 در عملیات خیبر شرکت کرد و به اسارت نیروهای بعثی درآمد که در زمان اسارت به همراه جمع دیگری از اسرای به زیارت حرم نورانی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) در کربلای معلی شرفیاب شد.

شهید سعید عبدالخانی پس از هشت سال، از اسارت رژِیم بعث عراق آزاد شد و به خاک وطن بازگشت که پس از آن در سپاه پاسداران خدمت می‌کرد.

این رزمنده دلیر بیش از این دوری یاران و همرزمان شهید را تاب نیاورد و روز جمعه 19 خردادماه سال 1402 مصادف با بیستم ذیقعده سال 1444 هجری قمری به فیض شهادت نائل آمد و به دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول