اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای 15 سند جدید همکاری بین تاجیکستان و قطر+تصاویر

در چارچوب سفر رسمی امیر قطر به تاجیکستان 15 سند جدید همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی، محیط زیست، گردشگری و حقوقی به امضا رسید.

امضای 15 سند جدید همکاری بین تاجیکستان و قطر+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در چهارچوب سفر رسمی «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر به تاجیکستان 15 سند جدید همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی، محیط زیست، گردشگری و حقوقی به امضا رسید.

پس از مراسم استقبال رسمی و دیدار خصوصی سران تاجیکستان وقطر، مذاکرات هیئت‌های رسمی دو کشور برگزار شد که طی آن طیف وسیعی از موضوعات همکاری در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تحاری، صنعتی، استخراج معادن، سرمایه‌گذاری، علمی، فرهنگی و بشردوستانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رحمان و  رحمان و شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی از سطح کنونی روابط دوجانبه را مثبت ارزیابی و بر گسترش همکاری‌های در عرصه‌های مختلف به شمول  تعاملات پارلمانی تاکید کردند.

همچنین نسبت به ایجاد شرکت‌های مشترک، راه‌اندازی خط پرواز مستقیم، و سازمان‌دهی نمایشگاه‌های اقتصادی و تجاری در کشورهای یکدیگر اظهار علاقه‌مندی کردند.

سران دو کشور همچنین در خصوص مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین گسترش همکاری‌های دو کشور در چهارچوب سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای تبادل نظر کردند.

رئیس جمهور تاجیکستان از کمک قطر برای احداث مسجد جامع جدید شهر «دوشنبه» و حمایت این کشور از اقدامات «دوشنبه» در عرصه بین‌المللی و از جمله اعلام سال 2025 به عنوان «سال بین‌المللی حفظ یخچال‌های طبیعی» قدردانی کرد.

در پایان این مذاکرات مراسم امضای 15 سند جدید همکاری‌های دوجانبه بین تاجیکستان و قطر در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، کشاورزی، امنیت عذایی، محیط زیست، نظامی، گردشگری، ورزشی و حقوقی و همچنین برقراری مناسبات برادرخواندگی بین شهرهای «دوشنبه» و «دوحه» برگزار شد.

بعد از ظهر روز پنجشنبه رئیس جمهور تاجیکستان و امیر قطر در مراسم افتتاح مسجد جامع جدید شهر دوشنبه که یکی از بزرگترین مساجد در منطقه به شمار می‌رود، شرکت کردند. تصمیم گرفته شد که این مسجد به نام «ابو حنیفه نعمان بن ثابت» گذاشته شود.

ضمن این سفر، شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی با سایر مقمات عالی تاجیکستان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول