اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امیر قطر در سفری رسمی وارد تاجیکستان شد

امیر قطر در چارچوب سفری رسمی وارد «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان شد و مورد استقبال مقامات ارشد این کشور قرار گرفت.

امیر قطر در سفری رسمی وارد تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر وارد «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر وارد «دوشنبه» شد و مورد استقبال «محمدطاهر ذاکرزاده» رئیس مجلس نمایندگان و سایر مقامات رسمی تاجیکستان قرار گرفت.

پس از انجام مراسم استقبال رسمی توسط «امامعلی رحمان» رئیس جمهور تاجیکستان در محل کاخ ریاست جمهوری این کشور، دیدار خصوصی سران و مذاکرات هیئت‌های رسمی دو کشور و مراسم امضای اسناد جدید همکاری‌های دوجانبه انجام خواهد شد.

در کنار دیدار و مذاکرات با سایر مقامات عالی تاجیکستان، رحمان و شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح مسجد جامع جدید شهر دوشنبه که یکی از بزرگترین مساجد در منطقه به شمار می‌رود، شرکت خواهند کرد.

شایان ذکر است که ساخت این مسجد با سرمایه گذاری مشترک 100 میلیون دلاری دو کشور (سهم تاجیکستان 30 درصد و سهم قطر 70 درصد) در سال 2009 آغاز شد و در سال 2019 به پایان رسید اما به دلیل همه‌گیری کرونا مراسم افتتاح چند بار به تعویق افتاد.

مسجد جامع جدید منطقه‌ای با مساحت 12 هکتار احداث شده و ظرفیت پذیرش همزمان 120 هزار نفر نمازگزار برخوردار است. این بنا همچنین از گنبد اصلی 47 متری 4 مناره به ارتفاع 65 متری و 20 گنبد بزرگ و کوچک، سالن بزرگ و چند سالن کوچک، کتابخانه، موزه و سالن پذیرش مهمانان و سالن کنفرانس تشکیل شده است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول