اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس من| چرا فرآیند جذب اساتید دانشگاه طولانی است؟

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار رسیدگی به فرآیند طولانی جذب استاد دانشگاه شدند.

فارس من| چرا فرآیند جذب اساتید دانشگاه طولانی است؟

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار رسیدگی به فرایند طولانی جذب اساتید در دانشگاه‌ها شدند.

این کاربران در پویش خود آورده‌اند:

« فرایند جذب استاد دانشگاه به شدت وقت گیر و کم فایده است، الان نیاز به سرعت بخشی به فرایند است. در فرصت بعدی نیازمند بررسی‌های دقیق فرایند، ارزیابی و مقایسه دستاوردهای شیوه متمرکز و از همه مهمتر طولانی شدن زمان بدون ارزش افزوده است.»

محمد مهدی سپهری سردبیر پویش سامانه فارس من در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، با بیان اینکه درخواست برای جذب اساتید در چند دهه اخیر در دانشگاه‌ها بیشتر شده‌ است، گفت: فرایند جذب اساتید به گونه‌ای شده که افراد متقاضی ۲سال منتظر یک پاسخ دقیق از طرف دانشگاه‌ها هستند.

وی افزود: دانشگاه تربیت‌ مدرس از دانشگاه‌های برتر کشور است که این دانشگاه متقاضیانی را که هم‌تراز با دانشگاه باشد جذب می‌کند اما در فرایند جذب اساتید برخی از متقاضیان در تراز پائین تری قرار دارند، این موضوغ متقاضیان را دچار مشکل کرده است و ما به دلیل پاسخگو نبودن  مسوولان این پویش را ایجاد‌ کرده‌ایم.

* شفاف سازی فرایند جذب دانشگاه‌‌ها

سردبیر این پویش گفت: فرایند جذب اساتید شفاف نیست، فرایند جذب باید مشخص باشد، به عنوان مثال اگر در زنجیره فرایند، متقاضی پاسخی را از دانشگاه دریافت نکرد چه اتفاقی برای او می‌افتد؟ این سوالات از دغدغه های متقاضیان است.

سپهری با توجه به زمانبندی نامشخص انتخاب اساتید دانشگاه‌ها گفت: نتیجه فرایند جذب اساتید نیز برای افراد متقاضی مشخص نیست که تا چه مدت فرد متقاضی باید صبر کند، این افراد انتخاب‌های دیگری در دانشگاه‌های دیگر نیز دارند اما نهاد‌های پاسخگویی، وزارت علوم‌، تحقیقات و فناوری در گزینش بسیار کند عمل می‌کنند.

* تنظیم آئین نامه مشخص برای جذب اساتید دانشگاه‌ها

وی افزود: در دانشگاه‌ها شرایط جذب اساتید متفاوت است، به عنوان مثال  یکی از شرایطشان تحصیلات در ایران است، دریکی دیگر از دانشگاه‌ها شرط معدل مهم است، اگر یک آئین نامه دقیق وجود داشته باشد برای تمامی دانشگاه‌‌ها افراد متقاضی دچار ابهام نمی‌شوند.

* بازنگری در فرایند جذب اساتید دانشگاه‌ها

سپهری گفت: وضعیت جذب دانشگاه‌ها نیازمند بازنگری فراوان است، چرا که برخی از دانشگاه‌های کشور جلسات جذب هیأت‌علمی را تشکیل نمی‌دهند، دانشگاه‌ها زمان مشخصی برای جلسه جذب هیأت علمی ندارند و اگر جلسه‌ای‌ به تعویق بیفتد فرایند جذب نیز به تعویق می‌افتد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول