اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

منطقه حفاظت شده «بوزین و مره‌خیل» پاوه همچنان می‌سوزد

سرپرست فرمانداری پاوه گفت: تلاش برای مهار آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده «بوزین و مره‌خیل» بخش باینگان شهرستان پاوه ادامه دارد.

منطقه حفاظت شده «بوزین و مره‌خیل» پاوه همچنان می‌سوزد

علی‌رضا حیدری، سرپرست فرمانداری پاوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مره‌خیل بخش باینگان شهرستان پاوه از ظهر روز سه‌شنبه (حدود ساعت ۱۵) آغاز شده است که علی‌رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته و مهار بخش عظیمی از آن این آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بلافاصله بعد از وقوع این آتش‌سوزی فورا تلاش از سوی مدیریت بحران شهرستان، منابع طبیعی، محیط‌بانان محیط زیست، بخشداری، آتش‌نشانی، هلال احمر، مردم و جوامع محلی و سایر نیروهای امدادی برای اطفای آتش آغاز شده است ولی تاکنون موفق به مهار کامل آتش نشده‌اند.

سرپرست فرمانداری پاوه افزود: سخت‌گذر بودن منطقه، شیب تند، گرما، وزش باد و پوشش انبوه گیاهی منطقه از عواملی است که کار اطفای حریق را سخت و با مشکل روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه برای اطفای حریق یک دستگاه بالگرد به منطقه نیز اعزام و کمک‌رسانی می‌کند، گفت: هم اکنون نیروهای امدادی و مردمی حاضر در منطقه، با ابزارهایی همچون دمنده در حال مهار آتش هستند تا از گسترش و پیشروی آتش جلوگیری شود.

حیدری گفت: هنوز برآورد دقیقی از وسعت منطقه آتش گرفته وجود ندارد.

 گفتنی است، منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل در شهرستان پاوه با هدف حمایت از گونه با ارزش شوکا و ارزش‌های رویشگاهی با مساحت ۲۳ هزار و ۷۲۴ هکتار در پاییز ۱۳۷۴ به عنوان منطقه شکار و تیراندازی ممنوع و در سال ۱۳۷۸ حفاظت شده اعلام شد.

*گزارش«زیستگاه شوکای ایرانی در «آتش و خون»/ آتش ارتفاعات «پاوه» را بلعید!» را اینجا بخوانید.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول