اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۹۴ درصد اراضی «پاوه» ملی و دولتی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: ۹۴ درصد از اراضی شهرستان پاوه، جزء منابع طبیعی است و تنها ۵ هزار هکتار اراضی آن کشاورزی است.

۹۴ درصد اراضی «پاوه» ملی و دولتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه امروز در جلسه کمیته صیانت و حفاظت از اراضی ملی با محوریت اطفا حریق‌های احتمالی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان پاوه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ۹۴ درصد از اراضی شهرستان پاوه، جزء منابع طبیعی است و تنها ۵ هزار هکتار اراضی آن کشاورزی است.

وی افزود: پاوه با این وضعیت توپوگرافی بین ۲۰۰ هکتار اراضی، تا ۲ هزار مترمکعب در زمین آب جذب می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه  به نقش و اهمیت جنگل‌ها و منابع طبیعی در رسوب گرد و غبار اشاره کرد و گفت: هر انسان در سال ۲۵۰ کیلوگرم اکسیژن لازم دارد، که هر هکتار جنگل ما تامین کننده ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم اکسیژن هم هست.

وی در ادامه اشاره‌ای هم به فواید مراتع داشت و افزود: هر هکتار مرتع، ۴۰ برابر زمین عاری از هرگونه پوشش، آب جذب می‌کند.

کولانی پاوه را نگین اورامانات معرفی کرد و یادآور شد: اگر جنگل‌ها از بین بروند، تنها بر سلامت بدن تاثیرگذار نیست، در اقتصاد و از نظر روحی و روانی اجتماعی تاثیر خواهد گذاشت.

وی با بیان چگونگی رخداد حریق‌ها به ارائه گزارشی از حریق‌های سال گذشته در سطح جنگل‌ها و مراتع استان پرداخت و افزود: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، ۶۵ درصد از ۱۰۰درصد حریق‌های بوجود آمده، توسط گردشگران بوده که کشاورزان به صورت آگاهانه ۱۵ درصد، اختلافات قومی قبیله‌ای ۱۴ درصد، ۴ درصد همکاران و سربازان نظامی به صورت ناآگاهانه و ۲ درصد هم از عوامل پیش‌بینی نشده، است.

علی‌رضا حیدری فرماندار پاوه نیز در ادامه ضمن تشکر از زحمات کارکنان منابع طبیعی، بر حفظ جنگل‌ها و مراتع به عنوان‌ میراث ماندگار شهرستان و دلیل اصلی ثبت جهانی پاوه تاکید کرده و اظهار داشت: همه ساله در چنین ایامی و با افزایش دما احتمال خطر وقوع آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع بیش از پیش احساس می‌شود. به‌خصوص امسال با وجود بارش‌های فراوان و رشد کثیر پوشش گیاهی این احتمالات مضاعف می‌شود خواستار اقدامات پیشگیرانه در وهله اول و برنامه ریزی مناسب و شرکت دادن تمامی امکانات خودرویی و نیروی انسانی دستگاه‌های عضو ستاد بحران برای مهار آتش سوزی‌های احتمالی هستیم.

وی با اشاره به وجود ظرفیت مناسب انجمن‌های زیست محیطی و مردم نهاد بر آموزش آن‌ها و تشکیل کلاس‌های اطفا حریق در سطح بخش‌ها و روستاها با محوریت بخشداری‌ها تأکید ویژه کرد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول