اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

ساحت زنان در تمامی امور از نظر امام خمینی «ره» جایگاه ویژه‌ای داشت

مسؤول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: از نظر امام خمینی(ره) زن در تمامی ساحت‌های دختری، همسری و مادری دارای ارزش است و نباید از این ارزش در جامعه چشم پوشی کرد.

ساحت زنان در تمامی امور از نظر امام خمینی «ره» جایگاه ویژه‌ای داشت

حسین امیدیان، مسؤول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرج، گفت: موضوع زن در کلام امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب دارای جایگاه ویژه ای است.

وی ادامه داد: ارزش نهادن به زن از اصل اسلام و پیامبر (ص) گرفته شده و این یعنی نگاه به زن نه تنها نگاه به عنوان یک جنس دست دوم در نگاه اسلام و انقلاب نیست؛ بلکه نگاه به یک اصل مهم و اثرگذار است.

وی با اشاره به بیاناتی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی،‌ افزود: امام جملات مهمی در خصوص مقام و جایگاه زن دارند و ایشان حتی انقلاب را منوط به حضور خانم‌ها می‌دانند و این زنان بودند که با آمدن به میدان مردها را به دنبال خود آوردند.

وی با اشاره به اینکه زن دارای ساحت‌های مختلفی همچون دختری، همسری و مادری است، بیان کرد: امام خمینی(ره) در تمامی ساحت‌ها برای این شخصیت احترام ویژه ای قائل است و علت هم عملکرد و کارکرد بالای این مهم در عالم است.

این مقام مسؤول با تاکید بر نگاه امام به زن به عنوان یک اصل انسان ساز،‌ اظهار کرد: زن می‌تواند تمام جامعه را تحت تاثیر قرار دهد به گونه ای که زن مبدا هر اتفاق و مربی جامعه و تمامی خیرات است.

امیدیان در خصوص تعریف امام از زن انسان ساز، بیان کرد: امام بر این قائل نیستند که هر زنی خوب و انسان ساز است بلکه زنی انسان ساز است که شجاع باشد و اگر زن انسان ساز و شجاع از ملت‌ها گرفته شود آنها به سوی شکست و انحطاط روانه می‌شوند.

وی ادامه داد: امام با کسی تعارف نداشتند و برای به دست آوردن دل صحبت نمی‌کردند و همیشه واقعیت را گفتند و با این وجود برخی این واقعیات را درک کردند و فهمیدند و برخی خیر، براساس فرمایشات امام خمینی(ره)زن باید دارای شرایط و ویژگی‌هایی باشد تا بتواند اثرگذاری داشته باشد.

مسؤول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در خصوص نقش زنان در ساحت مادری، تصریح کرد: مادر بزرگترین مدرسه ای است که در دامن اش بچه‌ها تربیت می‌شوند و به دل جامعه می‌روند و انسان سازی که امام فرمودند رد اینجا نمود پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: مادر تجلی رحمت و عطوفت الهی بر روی زمین است و این رحمت از مادر به بچه‌ها و سپس به جامعه منتقل می‌شود و همانطوری که امام فرمودند: بهشت در زیر پای مادران است در مورد اثرگذاری این نقش می فرمایند و حتی مقام مادر را در جامعه از تمامی مقام‌ها بالاتر می‌دانند.

این فعال فرهنگی در زمینه خدمت به مادر گفت: امام که جایگاه معلم، تعلیم و تعلم برایشان از همه چیز بالاتر است خدمت به مادر را افضل بر این امور می‌دانند.

وی در زمینه آسیب پذیری جامعه با توجه به حضور بانوان، افزود: ملتی که بانوانشان در صف اول پیشبرد اهداف جامعه هستند مانع از آسیب رسیدن به جامعه می‌شوند و آسیب ناپذیری و استحکام جامعه اسلامی و به اوج رسیدن جامعه اسلامی منوط به بانوانی که است که با ویژگی‌های امام سازگارند.

این مقام مسؤول ادامه داد: قران کریم انسان ساز است و زن انسان ساز می‌شود و این در صورتی است که در راستای قران کریم می‌تواند جامعه ساز باشد و مبدا همه سعادت‌ها منوط به این عنصر است.

امیدیان در مقایسه دنیای غرب با جهان اسلام در خصوص جایگاه زن، اظهار کرد: برخلاف جامعه مدرن غربی که واقعا جنس زن جنس دسته دوم است، می‌بینیم که این زن باید طبق میل مردها باشد و به گونه ای رفتار کند که مردها آن را بپسندند و نگاه کالا گونه به وی دارند و طراز انتخاب زن غربی مرد است، اما امام می‌فرمایند که زن مبدا همه سعادت ها است و زن تربیت کننده جوامع بشری است و مردان ما مرهون شجاعت های شما زنان شیر دل هستند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروز زنان ما نقش بسیاری در جامعه دارند و اگر بتوانیم به درستی عمل کنیم، نقش اثرگذاری ایشان را در جامعه بیشتر شاهد هستیم، یادآور شد: در دین ما مدیریت داخل خانه با زن به عنوان پادشاه، مدیر و ارشد در خانه می‌باشد و این همان نگاه امام خمینی(ره) است و دامن زنگ را محل تربیت بزرگ مردان و زنان می داند و اگر به این عنصر توجه شود و آموزش‌های لازم را ببیند و رشد پیدا کند، می‌تواند جامعه را به بالاترین قله برساند؛ اما اگر این به عنصر بی‌توجهی شود و امنیت وی در خانه و جامعه تأمین نشود، خود جامعه، مردم، اساس، قانون و پیشبرد مقاصد همه دچار مشکل می شود و هرچه به این عنصر از دیدگاه امام بیشتر توجه کنیم جامعه را به سمت پیشرفت بهتری برده ایم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول