اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

امام خمینی(ره) منادی اسلام زنده و پویا در عمل است

امام جمعه موقت بخش شیبکوه گفت: امام خمینی(ره)، با بینش وسیع خود، منادی اسلام زنده و پویا در اندیشه و عمل است.

امام خمینی(ره) منادی اسلام  زنده و پویا در عمل است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، حجت الاسلام عبدالله کشمیری امام جمعه موقت بخش شییکوه ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه شیبکوه، اظهار داشت: امام خمینی(ره)، با بینش وسیع خود، منادی اسلام زنده و پویا در اندیشه و عمل است و پیروزی انقلاب اسلامی مهم ترین حاصل سال ها تلاش فکری و جهادی ایشان در عرصه احیای دین و اصلاح جامعه بود که از نظر عمق و گستردگی و آثار با هیچ کدام از نهضت های صدساله اخیر قابل مقایسه نیست.

وی افزود: انقلاب اسلامی که امام رهبری آن را بر عهده داشت و آشکارا بساط طاغوت و شیاطین را در هم ریخت، در دایره حرکت تاریخی صرف محدود و خلاصه نمی شود؛ بلکه مشمول قلمرو وسیعی است به گستردگی پیام اسلام و رسالت انبیای عظام و اولیای کرام.

امام جمعه موقت بخش شییکوه اضافه کرد: امام خمینی(ره)، ثابت کرد که اسلام زنده است و می تواند مبنای نظامی اجتماعی قرار گیرد. او افکار خفته جهان اسلام را بیدار کرد و بذر حکومت جهانی اسلام را کاشت و نموداری از اندیشه های اسلام ناب را در مسأله حکومت و نظام اسلامی به جهان و جهانیان معرفی کرد.

حجت الاسلام کشمیری تاکید کرد: تفکر و اندیشه امام خمینی(ره)، بدون شک تأثیر به سزایی در بیداری و وحدت مسلمانان جهان داشته است. بنابراین جهان اسلام در عصر حاضر وام دار امام خمینی(ره) و آرمان های والای اوست و هم اوست که اسلام ناب محمدی را در برابر اسلام امریکایی قرار داده است و هم اوست که فریادگر پیوند محکم دین و سیاست و فراخواننده مردم مسلمان برای استقرار حکومت اسلامی است.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: او، رهبری است که مسلمانان و مستضعفان را در مبارزه علیه ظلم و استبداد یاری کرد و جهان اسلام را حیاتی نو بخشید. او به امت اسلامی وحدت بخشید و جمع پراکنده مسلمانان را به هم پیوند زد و آنان را در برابر دنیای کفر و استکبار متحد ساخت. از این رو، شعاع عالم تاب آن آموزگار بزرگ، هماره راهگشای امت اسلامی و مستضعفان جهان خواهد بود و نیز اندیشه های آن احیاگر بزرگ دین و مصلح اجتماعی، هماره چون چراغی فرا راه نسل های تشنه آزادی و عدالت در سراسر گیتی، و به ویژه جهان اسلام روشنی خواهد بخشید.

وی یادآور شد: قیام 15 خرداد، نقطه عطفی در مبارزه با رژیم پهلوی شد. از این مقطع دیگر کاملاً آشکار شد که حکومت، بنا ندارد هیچ گونه حق انتقاد و اعتراضی را برای منتقدان و مخالفانش به رسمیت بشناسد.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شهرستان بندرلنگه ادامه داد: بنابر این تنها به از میان برداشتن و سرکوب قهرآمیز و بدون اضطراب مخالفان، روش استبدادی و خودکامانه حکومتش می اندیشید و بدین ترتیب، امید برخی از مخالفان را که هنوز تصور می کردند برای به سر عقل آوردن حکومت می شود از روش های مسالمت آمیزتر و آشتی جویانه تر بهره برد، به یأس مبدل ساخت.

وی گفت: پوشیده نیست که قیام خونین 15 خرداد سال 42 جرقه آغازین انقلابی شد که در 22 بهمن 1357 به بار نشست و سرانجام به پایه گذاری و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی منجر شد. بنابراین رواست، رخدادهای زمینه ساز پیروزی این نظام مقدس از خرداد 42 تا بهمن 57 را مرور کنیم.

انتهای پیام/۸۸۰۲۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول