اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

توافق قرقیزستان و چین برای ساخت کارخانه به ارزش 260 میلیون دلار

دولت قرقیزستان پیش نویس توافقنامه سرمایه گذاری بین وزارت کشاورزی و شرکت چینی «Bei Dou Jia » را برای ساخت کارخانه کود در این کشور به مبلغ 260 میلیون دلار تصویب کرد.

توافق قرقیزستان و چین  برای ساخت کارخانه  به ارزش  260 میلیون دلار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، دولت قرقیزستان پیش نویس توافقنامه سرمایه گذاری بین وزارت کشاورزی و شرکت چینی «Bei Dou Jia » را برای ساخت کارخانه کود در این کشور به مبلغ 260 میلیون دلار تصویب کرد.

برنامه ریزی شده است که این شرکت سالانه تا 200 هزار تن کود ترکیبی هیومیک و 300 هزار تن اوره هیومیک تولید کند. ظرفیت کارخانه 300 هزار تن محصول در سال خواهد بود و نیازهای داخلی این کشور را پوشش می‌دهد. این کارخانه برای 2 هزار نفر اشتغال یابی می‌کند که بعداً قصد دارند تعداد کارگران را به 3 هزار  نفر برسانند.

ساخت این کارخانه به طور کامل توسط طرف چینی سرمایه گذاری خواهد شد.کل سرمایه گذاری 260 میلیون دلار خواهد بود. پس از 30 سال بهره برداری از این کارخانه به این کشور  منتقل می‌شود.

کودهای تولیدی به مقدار لازم در کشور باقی می‌مانند و مابقی صادر می‌شود. احتمالاً اولین محصولات کود در فصل پاییز سال جاری تولید خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول