اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

لغو مجازات کیفری اهانت به «نظربایف»

نمایندگان پارلمان قزاقستان در حال بررسی پیش نویس قانونی هستند که بر اساس آن مسئولیت کیفری اهانت به «نورسلطان نظربایف» به عنوان «الباسی» رئیس جمهور سابق قزاقستان منتفی می‌شود.

لغو مجازات کیفری اهانت به «نظربایف»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «اسنژانا ایماشوا» معاون پارلمان قزاقستان گفت: پس از اصلاحات قانون اساسی، دیگری مفهوم «الباسی» در قانون‌گذاری این کشور وجود ندارد، بنابراین باید ماده مربوط به آن کنار گذاشته شود.

وی ادامه داد: نمایندگان پارلمان در حال بررسی پیش نویس قانونی هستند که بر اساس آن مسئولیت کیفری توهین به شرافت و حیثیت الباسی-  رئیس جمهور سابق قزاقستان- منتفی می‌شود.

ایماشوا خاطرنشان کرد: این ابتکار در رابطه با اصلاحات قانون اساسی که در همه پرسی جمهوری در تابستان 2022 به تصویب رسید، اجرا می‌شود.

این مقام پارلمانی قزاقستان یادآور شد: این موضوع در چارچوب اصلاحیه‌ای است که در قانون اساسی به تصویب رسیده است که اختیارات وی را مستثنی می‌کند. این مواد دیگر در قانون جزا مورد نیاز نیست، زیرا مقام الباسی دیگر وجود ندارد.

به گفته ایماشوا، زمانی که کل بسته لوایح بازگشت دارایی‌ها تصویب شود، این ماده نیز حذف می‌شود.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول