اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

حادثه 15 خرداد را با جهاد تبیین بازگو کنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تاکید رهبر انقلاب بر جهاد تبیین بسیار مهم است، دشمن از غفلت ما در جهاد تبیین استفاده می‌کند، نباید ۱۵ خردادها و شهدای ۱۵ خرداد به فراموشی سپرده شود، باید اتفاقات ۱۵ خرداد در کتاب‌های درسی بارگذاری شود تا جوانان با ۱۵ خرداد آشنا شوند.

حادثه 15 خرداد را با جهاد تبیین بازگو کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت الاسلام شیخ جواد مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری آذربایجان غربی در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه آثار، اسناد و مدارک سیاسی قیام ۱۵ خرداد که در حسینیه بنی فاطمه(س) برگزار شد، اظهار کرد: نام و یاد شهدای ۱۵ خرداد بخصوص شهدای ۱۵ خرداد ورامین را گرامی می‌داریم، پایه‌ریزی انقلاب از این شهرستان صورت گرفت.

وی افزود: ارتباط با خدا اساس کار انبیاء خداست، وقتی امام هشتم آن زمان ولایت عهدی مأمون را پذیرفت، اینکار بخاطر مصلحت دین اسلام در آن زمان بوده تا اسلام تقویت شود، پذیرفتن ولایت عهدی زیر بار ظلم رفتن نیست، امام رضا(ع) شخصیت عصمت دارد، یعنی امام رضا(ع) به عنوان یک الگو هست، معصوم و دور از خطا است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: حادثه ۱۵ خرداد فراموش شدنی نیست، مبدا انقلاب ۱۵ خرداد هست، چه اتفاقی افتاد که مردم کفن پوش وارد میدان شدند، آیا بحث مادی در میان بود، بحث دفاع از مرجعیت و انقلاب بود که مردم وارد میدان شدند، تعصب مردم به ولایت و انقلاب باعث شد که مردم وارد میدان شوند.

حجت الاسلام شبستری تصریح کرد: انقلابی که ریشه دینی دارد با جلو و عقب رفتن یک روسری از بین نمی‌رود، تا زمانی که مردم نسبت به ولایت و انقلاب تعصب داشته باشند، این انقلاب پایدار خواهد بود، اگر انگیزه را به هر طریقی از مردم در حوزه‌های مختلف گرفتند، دشمن به اهداف خود خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: باید در مسیر جهاد تبیین قدم برداریم، قدیمی‌هایی که زمان طاغوت را درک کردند باید آن را بازگو کنند، باید در رسانه‌ها حقایق و نکات بازگو شود تا مردم بدانند از کجا به کجا رسیدیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: تاکید رهبر انقلاب بر جهاد تبیین بسیار مهم است، دشمن از غفلت ما در جهاد تبیین استفاده می‌کند،  نباید ۱۵ خردادها و شهدای ۱۵ خرداد به فراموشی سپرده شود، باید اتفاقات ۱۵ خرداد در کتاب‌های درسی بارگذاری شود تا جوانان با ۱۵ خرداد آشنا شوند، برگزاری نمایشگاه آثار ۱۵ خرداد باید بیشتر شود و این برنامه‌ها در جهاد تبیین پیش رو ادامه‌دار باشد.

پایان پیام/۶۷۰۳۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول