اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افتتاح و خشت گذاری ۹ مدرسه در اسلامشهر

آیین افتتاح و خشت گذاری ۹ مدرسه در اسلامشهر برگزار شد که با بهره برداری و احداث ۹باب مدرسه جدید، تعداد ۱۳۶ کلاس درس به فضاهای آموزشی شهرستان اسلامشهر افزوده می شود.

افتتاح و خشت گذاری ۹ مدرسه در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، آیین افتتاح و خشت گذاری ۹ باب مدرسه، عصر امروز با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، شریفیان نماینده مجلس، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، فرماندار و جمعی از مسئولین اسلامشهر برگزار شد که در این آیین ۲ مدرسه افتتاح و ۷ مدرسه خشت‌گذاری شد.

مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس در این آئین، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به اسلامشهر، سال گذشته ۵ مدرسه بهره برداری شد. 

وی افزود: در راستای اجرایی شدن مصوبات سفر ریاست جمهوری، ۵ مدرسه در اسلامشهر و ۲ مدرسه در بخش چهاردانگه امروز خشت گذاری شد، که با همت سازمان نوسازی مدارس و متولیان امر این پروژه ها تا ابتدای سال تحصیلی آینده تکمیل و مورد بهره برداری دانش آموزان قرار خواهد گرفت. 

نماینده اسلامشهر در مجلس بیان کرد: سال قبل یک هزار و ۱۰۰ دستگاه میز و نیمکت از سازمان نوسازی و تجهیز مدارس گرفتیم که می توان گفت در این حوزه مشکلاتمان کمتر شد و از سوی دیگر 8 مدرسه اسلامشهر مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد شد. 

وی با بیان اینکه، در دولت سیزدهم ۸ مدرسه اسلامشهر ایزوگام، ۱۸ مدرسه آسفالت ریزی کامل شده و ۲ میلیارد تومان تجهیزات ورزشی در مدارس این شهرستان نصب شد، تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی در حوزه آموزش یکی از معضلات اسلامشهر است که با پیگیری های بعمل آمده و مساعدت مسئولین مربوطه و تدابیر اتخاذ شده تا حدودی این مشکل رفع شده است. 

شریفیان با اشاره به اینکه اسلامشهر با ۸ مدرسه در حوزه قلع و قمع دست و پنجه نرم می کند و امیدواریم این موضوع با کمک دولت و خیّران رفع و رجوع شود، خاطرنشان کرد: انبوه سازی و افزایش جمعیت در این منطقه، موجب شده  تا سرانه آموزشی ما در این شهرستان کاهش یابد،که باید انبوه سازان را ملزم به ایجاد پیوست آموزشی در کنار انبوه سازی کرد. 

 

حسین حبیبی فرماندار شهرستان اسلامشهر در حاشیه این مراسم با بیان اینکه به یمن سالروز میلاد پرخیر و برکت حضرت امام رضا(ع) و دهه کرامت شاهد برپایی این مراسم هستیم، اظهار کرد: با پیگیری های مستمر صورت گرفته جهت اجرایی شدن مصوبات سفر آذر ماه سال گذشته رئیس جمهور کشورمان به اسلامشهر، امروز شاهد اجرایی شدن بخشی از این مصوبات در حوزه آموزش و پرورش هستیم.

وی با اشاره به اینکه این 7 مدرسه جدید (5 مدرسه در اسلامشهر و 2 مدرسه در چهاردانگه) با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان احداث می شوند، افزود: طبق اعلام مسئولان سازمان نوسازی مدارس ان شاءالله این مدارس تا ابتدای مهر ماه سال جاری به بهره‌برداری رسیده و در سال تحصیلی جدید مورد استفاده دانش آموزان قرار خواهند گرفت.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان با بیان اینکه با ساخت این مدارس ۱۰۶ کلاس درس جدید به ظرفیت واحدهای آموزشی شهرستان اضافه خواهد شد، ادامه داد: احداث سالن ورزشی چند منظوره شیخ کلینی در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع و مقاوم سازی دو مدرسه با ۳۰ کلاس درس نیز امروز آغاز شد.

افتتاح ۲ مدرسه و خشت‌گذاری برای احداث هفت مدرسه

پایان پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول