اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برگزاری شانزدهمین جشنواره «دشت شقایق‌ها» در کالپوش

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی از برگزاری شانزدهمین جشنواره «دشت شقایق‌ها» در کالپوش خبر داد.

برگزاری شانزدهمین جشنواره «دشت شقایق‌ها» در کالپوش

به‌گزارش خبرگزاری فارس از میامی، سیدمحمدصادق رضویان، مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: شانزدهمین جشنواره سفر به دشت شقایق‌ها با حضور گردشگران، علاقه‌مندان به طبیعت و با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در کالپوش برگزار شد.

وی گفت: برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی، محصولات لبنی و سوغات کالپوش، حضور گروه‌های گوناگون موسیقی سنتی از استان‌های هم‌جوار از دیگر برنامه‌های این جشنواره بود.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان میامی افزود: یکی از برنامه‌های زیبا در این جشنواره حضور کشتی‌گیران آلیش و تقدیر از قهرمانان این ورزش بومی بود.

رضویان گفت: علاقه‌مندان به طبیعت پس از برگزاری جشنواره برای تفریح از جنگل‌های دشت شاد و نام نیک، آبشار نام نیک و مناطق دیدنی روستای هدف گردشگری حسین‌آباد بازدید کردند.

وی با اشاره به اینکه جشنواره شقایق‌های کالپوش هرساله اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، افزود: در برپایی این جشنواره علاوه بر دستگاه‌های اجرایی شهرستان میامی، مردم منطقه نیز مشارکت داشتند تا روزی خاطره‌انگیز برای گردشگران ثبت شود.

مسؤول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میامی با بیان اینکه این جشنواره در استان سمنان و کشور شناخته شده است و هر ساله بسیاری از مردم برای شرکت در آن برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: برگزاری این‌گونه رویدادها می‌تواند در توسعه و رونق گردشگری بخش کالپوش مؤثر باشد.

به گزارش فارس، بخش کالپوش در فاصله ۱۴۰ کیلومتری شمال شهر میامی در فصل بهار با دشت‌های پر از گل شقایق و در فصل تابستان با گل‌های آفتابگردان پذیرای گردشگران است.

قرار گرفتن در مجاورت پناهگاه حیات‌وحش خوش ییلاق از دیگر قابلیت‌های گردشگری این منطقه است.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول