اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جشنواره گل‌غلتان نوزاد دامغان به کار خود پایان داد

چهاردهمین جشنواره آئینی و مذهبی گل‌غلتان دامغان با حضور ۱۵۰ نوزاد در شهر امیریه به کار خود پایان داد.

جشنواره گل‌غلتان نوزاد دامغان به کار خود پایان داد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر کرم‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ظهر امروز در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره ملی گل‌غلتان نوزاد دامغان که با استقبال بی‌نظیر مردم، گردشگران، علاقه‌مندان و مسؤولان برگزار شد، زنده نگه‌داشتن آئین معنوی گل‌غلتان نوزاد را امری ضروری دانست و افزود: کودکان خیر و برکت زندگی هستند و این آئین به‌سلامتی آنها کمک خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در شهر تاریخی و کهن امیریه و منطقه امیرآباد، آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری متعددی وجود دارد که شرایط را برای رشد و توسعه گردشگری فراهم کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان نیز به برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات با بیش از ۳۵ غرفه در حاشیه چهاردهمین جشنواره گل‌غلتان دامغان اشاره کرد و گفت: عرضه و فروش صنایع‌دستی و محصولات محلی در جشنواره‌ها، رونق اقتصادی منطقه و اشتغال پایدار روستایی را به دنبال خواهد داشت.

مجتبی اکبرپور با بیان اینکه چهاردهمین جشنواره گل‌غلتان امیریه، میزبان کودکان و گردشگرانی از استان‌های مختلف کشور بود، ادامه داد: با هماهنگی به‌عمل‌آمده، اجرای آئین گل‌غلتان تا پایان فصل برداشت گل در شهر امیریه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقات متنوع، اجرای بازی‌های بومی و محلی و استندآپ کمدی، اجرای موسیقی محلی، بازدید از آثار تاریخی شهر امیریه و بازدید از کارگاه‌های کرباس‌بافی و گلاب‌گیری، از دیگر برنامه‌های اختتامیه این جشنواره بود.

چهاردهمین جشنواره آئینی و مذهبی گل‌غلتان دامغان با حضور ۱۵۰ نوزاد در شهر امیریه به کار خود پایان داد.

جشنواره ملی و مذهبی گل‌غلتان یک آیین معنوی ۱۰۰ ساله در شهر امیریه دامغان است که در آن نوزادان برای شادابی و طراوت در نخستین بهار زندگی، میان گل‌های محمدی غلتانده می‌شوند.

آیین گل‌غلتان نوزاد دامغان در سال ۱۳۸۹ به شماره ۱۷۷ به‌عنوان نخستین اثر معنوی استان سمنان و دومین اثر معنوی کشور پس از عید باستانی نوروز به ثبت ملی رسیده است.

پایان پیام/2568/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول